Dinsdagavond stond de return Zeester-Ternaard op het programma. Had Ternaard in de thuiswedstrijd het nogal moeilijk, nu werd het een afgetekende 0-5 overwinning, voor Ternaard dat nog steeds strijdt voor de tweede plek.

Beide ploegen kenden echter nogal wat personele problemen. Zo meldde spits Gosse Reinder kingma zich ziek af en speelde Roel Hoekstra met het tweede elftal mee om wedstrijd ritme op te doen. Ook Teake Jan Keegstra, Danny Post, Simon van der Weg en Remco van der Kooi hadden pijntjes, maar konden wel spelen. Keeper Anne Hellinga stond weer onder de lat en begon res keeper Bert Bakker  samen met good old Hendrik Talsma, Simon Jan Dijkstra op de bank.Helaas in de warmingup raakte scheidsrechter Jongeling uit Groningen geblesseerd, waarna na enig overleg besloten werd dat scheidsrechter Terpstra uit Leens deze avond zou fluiten en dit gezien de hele wedstrijd later voortreffelijk deed.

Het was al twintig voor acht als scheidsrechter Terpstra voor de eerste helft floot en Zeester mocht aftrappen en het eerste kwartier de boven liggende partij was zonder dat het echt gevaarlijk was. Daarna nam Ternaard de regie over en kreeg het kansen zo ook in de 18e minuut als Jacob van der Veen op links de bal op pikte en daarna het strafschop gebied van Zeester naderde en hierna uithaalde waarbij de keeper van Zeester nog net de bal uit de korte hoek haalde waarna de verdediging van Zeester kon opruimen. In de 22e minuut was het de jarige Jan Pieter Prins die zich vrij speelde op rechts en daarna de bal prachtig voorbracht  op de vrijstaande Danny Post die zijn kopbal net over de lat zag gaan. Maar in de 30e minuut dan toch de verdiende voorsprong voor Ternaard  als Jacob van der Veen op links prima opkwam en de bal voor bracht  bij de eerste paal waar David de Vries goed kwam inlopen en met een simpel tikje de 0-1 binnenschoot. In de 34e minuut had Ternaard op 0-2 moeten komen als David de Vries zich op links goed vrijspeelde en alleen voor de keeper  de bal wilde inschieten, maar hij had beter de bal kunnen afgeven aan Remco van der Kooi die op rechts helemaal vrij stond. Nu werd het een prooi voor de keeper van Zeester, waarna Ternaard met een magere 0-1 voorsprong de rust inging.

Na rust geen wijzigingen in het elftal van trainer Kootstra en zagen we weer hetzelfde beeld  als in eerste helft. Zeester drong de eerste tien minuten weer aan maar kon ook nu niet weer gevaarlijk worden.Wel moest Ternaard toezien hoe een vrije trap van Zeester vanaf links de onderkant van de lat raakte waarna keeper Anne Hellinga nod net de bal kon weg stompen en de verdediging van Ternaard kon uitverdedigen. Maar in de 60e minuut was er een snelle uitbraak van Teake Jan keegstra die iedereen er uit liep en daarna de bal beheerst in het Zeester doel schoot en zo Ternaard op 0-2 bracht. Hierna wisselde trainer Kootstra de licht geblesseerde Simon van der Weg en bracht hij Simon Jan Dijkstra voor hem in het veld. Zo kreeg Ternaard kansen, maar dankzij de keeper van Zeester die geweldig stond te keepen en de onmogelijkste ballen uit zijn doel haalde, bleef het lang 0-2. Zo wisselde trainer Kotstra in de 66e minuut Remco van der Kooi en bracht hij Hendrik Talsma voor hem in het veld. Het werd in de 68e minuut nog 0-3 als Danny Post alleen door mocht gaan en daarna de bal beheerst achter de keeper van Zeester scoot. De wedstrijd was beslist en in de  80e minuut werd het ook nog0-4 als David de Vries bij de eerste paal van het Zeester doel de bal voor bracht op Hendrik Talsma die zijn 50ste doelpunt voor Ternaard mocht scoren. Zo kreeg Ternaard meer kansen, en in de 85e minuut was het Jitze de Beer die uit een mooie aanval nog de 0-5 maakte. Na 90 minuten voetbal was het daarna de goed leidende schedsrechter Terpstra die voor het laatst floot en Ternaard verdiend van een zwak Zeester won.