TERNAARD – Na twee weken rust en geen competitieverplichtingen voor Ternaard, kon er dan eindelijk Zaterdagmiddag weer gevoetbald worden op sportcomplex “De Buorfinne” waar Ternaard deze middag Drogeham mocht begroeten de ploeg die fraai op de vijfde plaats stond en waarin en bij Drogeham, Ternaard ook in een knotsgekke 3 minuten met 3-0 achter kwam te staan en Ternaard tenslotte met 4-2 verloor. Ook Zaterdagmiddag over kwam dit Ternaard nu in zes minuten tijd keek men al tegen een 0-3 achterstand aan wat ook de eindstand werd na 90 minuten voetbal.

Het was pupil van de week Danny Kalma die even voor half drie de wedstrijdbal aan geboden door JPT Janco Postma, aanbood aan scheidsrechter Haarsma uit Menaldum die hierna floot voor het begin van de eerste helft en Ternaard mocht aftrappen. Lang hield Ternaard de bal niet, want het is gelijk daarna Drogeham dat fel van start gaat en in de 4” al op 0-1 komt door Nanne Storm die zo door de Ternaarder verdediging heen glipt en de 0-1 maakt. Nog niet bekomen van de schrik bij Ternaard is het in de 5opnieuw Nanne Storm die op rechts de bal ontvangt en mag uithalen en zo de 0-2 maakt. Zo wordt het in de 6” nog erger als weer de verdediging van Ternaard wordt uit gespeelt, is het Matthias van Keulen die helemaal vrijkwam uit halen en zo de 0-3 maakt. Wat moet dit worden vandaag met Ternaard dat in zes minuten tijd zich zo laat verrassen. Gelukkig herpakt hierna Ternaard zich enigszins en kan men Drogeham wat temperen dat echter wel prima kansen creëert maar keeper Nanning Bulthuis staat geweldig te keepen. Zo nu en dan komt Ternaard in de buurt van het doel van Drogeham, maar de stootkracht ontbrak bij Ternaard. Zo moest ook nog eens in de 34” Diether de Jong met een enkel blessure het veld verlaten en komt Andries Vlasman voor hem in het veld. Zo kreeg voor rust Drogeham nog een paar kansen, maar na 45 minuten voetbal is het scheidsrechter Haarma die voor de rust floot.

Na rust bleef Wesley Plooy achter in de kleedkamer en komt Janco Postma voor hem in het veld. Ternaard bijt nu meer van zich af en krijgt ook een paar kansjes, zo ook in de 49” als uit een hoekschop voor Ternaard Jacob van der Veen de bal bij de tweede paal brengt, is het Wietse Sipma die de bal net voor langs het Drogeham doel kopt. Toch is het Drogeham dat domineert en met vlijmscherpe aanvallen het doel van Ternaard op zocht, maar het is keeper Nanning Bulthuis die een grotere score zeker voor komt van Drogeham dat echter zelf ook enige grote kansen verprutst. In de 72” haalt trainer van Gorsel Ronald Post naar de kant en brengt hij Alex van der Weg nog voor hem in het veld. Zo ebt de wedstrijd naar het einde en krijgt Wietse Sipma nog een prima kop kans, maar helaas de bal gaat net over het Drogeham doel en is ook een doelpunt deze middag Ternaard niet gegund. Want na 90 minuten voetbal, is het hierna de uitstekend leidende scheidsrechter Haarsma die voor het laatst floot en Ternaard ook deze middag geen vuist kon maken tegen Drogeham dat verdient met 0-3 had gewonnen. Volgende week gaat Ternaard op bezoek bij WTOC dat op de onderste plaats staat.

Auteur: Redactie RTV NOF
Foto: VV Drogeham