Voor beide ploegen deze middag nog een belangrijke wedstrijd om nog een periode te bemachtigen bij winst. en zo als toetje nog na-competitei voetbal te mogen spelen. Na 90 minuten voetbal is het Tzummarum dat een feestje mag gaan bouwen, en is voor Ternaard het seizoen voorbij met volgende week nog de thuiswedstrijd tegen Blija.

Trainer Blom van Ternaard kon niet over zijn sterkste formatie beschikken. Spits Roel Hoekstra was nog geblesseerd, en de licht geblesseerde Jurjen Sipma ging wel mee, maar zat op de bank evenals Jelle Soepboer en David de Vries. Het was even over half drie als scheidsrechter Swart uit St Annaparochie voor het begin van de eerste helft fluit en Ternaard mag aftrappen. Beide ploegen tasten elkaar eerst wat af, maar in de 5e minuut het eerste gevaar van Ternaard als Gosse Reinder Kingma zijn tegenstander afhoudt en hierna de bal diep speelt op Wietse Sipma die goed doorgaat en mag uithalen, maar helaas verdwijnt zijn inzet net naast het doel van Tzummarum. In de 8e minuut is het Tzummarum dat gevaarlijk over rechts mag opkomen waarbij Erwin de Boer de bal scherp voor het doel brengt op de inkomende Tim Grond, maar doelman Bert Bakker van Ternaard ziet het gevaar en kan nog net de bal onderscheppen. Beide ploegen spelen op de aanval en in de 19e minuut had Twernaard aan de leiding moeten komen als Jan Lammert van der Kooi alleen door mag gaan richting doelman Tzummarum, maar helaas alleen voor de keeper mist Jan Lammert de overtuiging om de bal hard het doel in te schieten. Nu kan de keeper nog net de bal bemachtigen. Meteen hierna nog een geweldige kans voor Ternaard als Jacob van der Veen alleen voor de doelman van Tzummarum verschijnt, maar ook hij verslikt zich  om het karwei af te maken, en zodoende blijt het nog 0-0. Maar wat Ternaard niet deed, Doet Tzummarum in 22e minuut wekl als een lange bal van achteren uit de verdediging van Tzummarum bij de gevaarlijke spits Tim Grond komt die zich prima vrij speelt en met een prachtig schot keeper Bert Bakker passeert en zo de 1-0 maakt voor Tzummarum. Maar in de 28e minuut is de stand weer gelijk als Jacob van der Veen op links de bal diep speelt op Jan Lammert van der Kooi die met een prachtige uithaal de 1-1 aan mag tekenen. De wedstrijd was weer open, maar slecht verdedigen in de 35e minuut leid er toe dat Jelmer van der Meer met een simpel tikje de 2-1 mag intikken. En in de38e minuut wordt het nog ergen als de linker spits zo maar mag opkomen en het strafschop gebied ingaat en hierna Anton Keegstra omspeelt en kan uithalen waarbij de bal via een been van doelman Bert Bakketr nog net naast het doel van Ternaard gaat. Ternaard probeert het nog wel, maar voor rust wordt er niet meer gescoord.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat weet wat het moet doen nu. Toch is het Tzummarum dat het eerst gevaarlijk wordt, maar nu grijpt de verdediging van Ternaard goed in, Echter Tzummarum blijft het gevaarlijkst en met name Tim Grond moet goed in de gaten worden gehouden. Ternaard  kan maar weinig gevaar stichten en moet het van een paar kleine plaagstootjes hebben. In de 75e minuut wisselt trainer Blom Aant Soepboer en brengt broerje Jelle Soepboer voor hem in het veld. Ook de moe gestreden Jacob van der Veen wordt gewisseld en voor hem komt in het veld David de Vries. Echter het is in de 85e minuut Tzummarum dat op 3-1 komt als Tim Grond er alleen van doo rmag gaan en hierna beheerst de bal achter doelman Bert Bakker schiet. De wedtrijd was gespeeld, en het is in de blessure tijd nog Jan Lammert van der Kooi die op links prima opkomt en de bal scherp voorbrengt op de inkomende Jelle Soepboer die de bal beheerst achter de doelman van Tzummarum schiet en zo Ternaard op 3-2 brengt. In het slot akkoord is het Tzummarum  dat door een doelpunt van Willem de Jong nog op 4-2 komt. Hierna fluit de goed leidende scheidsrechter Swart voor de laatste maal en mag tzummarum een feestje gaan bouwen. Voor Ternaard rest nog 1 wedstrijd volgende week thuis tegen Blija.