Afgelopen zaterdag stond de kraker tegen buurman vv Dokkum op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd was de verwachting dat beide teams er een mooi schouwspel van zouden maken, maar achteraf was toch wel sprake van de de beruchte koude kermis.

Dokkum starte heel goed aan de wedstrijd en zette Ternaard  meteen onder druk. dit leverde in de tweede minuut direct al twee opgelegde kansen op. Door niet goed ingrijpen in de defensie van Ternaard, moest keeper Wesley Plooy direct aan de bak. Voor een keeper wel een mooi moment om direct  lekker in de wedstrijd te komen . In de vierde minuut was het echter wel raak. Dokkum kwam over hun linkerkant goed door en de voorzet werd een prooi voor Sybren Oegema,0-1. Ternaard zat totaal niet in de wedstrijd en een aantal spelers gaan dan te geforceerd op zoek naar eerherstel.Tevens werden  de door de leidsman gemaakte beslissingen te veel uitvergroot. Dit alles leverde nog een aantal mogelijkheden op voor Dokkum, echter gescoord werd er niet. Na 38 minuten moest Ternaard verder met 10 man. Laatste man Roel Hoekstra greep niet goed in en bij de reactie daarop raakte hij geen bal maar een speler van Dokkum. De scheidsrechter van dienst tracteerde Roel met rood en hij kon vervroegd naar de kleedkamer. Dit was overigens wel een schakelmoment in de wedstrijd. Ternaard kwam zelfs twee keer oog in oog te staan met doelman van der Werff, maar het was tweemaal Johannes Dijkstra die de bal niet in het net kreeg.

De tweede helft was van een bedenkelijk niveau. Ternaard probeerde het met 10 man Dokkum wel lastig te maken en Dokkum daarentegen speelde een soort van angsthazen voetbal. De gehele tweede helft werden er vier man geposteerd in de verdediging tegen één aanvaller van Ternaard. In de eindfase wisselde Trainer van Klaarbergen nog tweemaal en ging vol voor een doelpunt. Pas toen werd het weer een leuke wedstrijd. Van beide kanten kwamen er nog een aantal grote kansen, maar doelpunten leverde het niet meer op.

Dokkum gaat als grote winnaar van het veld, want de tweede periode komt steeds dichterbij. Ternaard zal opnieuw de wonden moeten likken. De komende wedstrijden zijn echter wel heel belangrijk, omdat de naaste concurenten de tegenstanders zullen zijn. Ternaard is de komende twee weken vrij en zal het zaterdag 7 maart opnemen tegen FC Birdaard, aanvang 14.30 uur.