Ternaard moest zaterdagmiddag op bezoek bij Blija waar het moest aantreden tegen de plaatselijke trots van Blija. Voor Ternaard altijd een moeilijk bespeelbare ploeg, zo ook vandaag als het bij rust al met 2 – 0 achterstand de kleedbox op zoekt, omdat het veel feller en met inzet Ternaard bestrijd. Trainer Henk de Boer van Ternaard begon op de bank met Roel Hoekstra net terug van vakanti, Jitse de Beer weekend school weg geweest en Aant Soepboer.

De eerste tie minuten waren voor Ternaard dat niet onverdienstelijk voetbalde en een paar kansjes kreeg. Na een kwartier is het hierna Blija dat met inzet en felheid en werklust het Ternaard moeilijk maakte wat leidde in de 30e minuut tot de 1 – 0 voorsprong door een doelpunt van Johan Douma. Ternaard speelde veel te lief en er zat geen beleving in de ploeg van Trainer Henk de Boer. Dat leidde in de 38e minuut tot de 2 – 0 voor Blija uit een buitenspel situatie waar opnieuw Johan Douma van profiteerde en beheerst scoorde. Protesten van Ternaard hielpen niet, want de scheidsrechter keurde het doelpunt goed. Rust derhalve 2 – 0 voor Blija.

Na rust moest er toch iets gebeuren bij Ternaard. Zo bleven Anton Keegstra en Martinus Hannema achter in de kleedkamer en kwamen Roel Hoekstra en Jitse de Beer voor hen in het veld. Ternaard begon nu veel feller aan de wedstrijd wat leidde in de 47e minuut tot de 2 – 1 als Gosse Reinder Kingma uit een hoekschop bij de tweede paal inkopt. Een mooie opsteker zo kort na de rust waarbij Ternaard de druk opvoerde en Blija vast zette op eigen helft. Zo kreeg Ternaard kansen en moest de gelijkmaker vallen. Zo kreeg Gosse Reinder kansen en Jacob van der Veen, Maar is het Jitse de Beer die in de 55e minuut prima door gaat en het strafchop gebied van Blija in gaat maar ten val wordt gebracht. De scheids die er boven op staat geeft Ternaard een strafschop die feilloos wordt genomen door Gosse Reinder en hiermee Ternaard op 2 – 2 brengt. De wedstrijd is weer open en beide ploegen krijgen kansen. Zo ziet Gosse Reinder een schot op de paal belanden , en is het Jitse de Beer die bij de achterlijn prima de bal voorbrengt op de vrijstaande Gosse Reinder die met een simpel tikje de 2 – 3 scoorde, maar de grensrechter van Blija vlagde echter omdat de bal over de achterlijn was geweest. Zelf heeft hij het nooit kunnen zien omdat hij er wel drie meter vanaf stond. Waar Ternaard niet op voorsprong kwam is het Blija dat in de 73e minuut toeslaat als het de buitenspelval omzeilkt waarbij Ruurd Verbeek alleen door mag gaan en hierna keeper Bert Bakker omspeelt en beheerst de 3 – 2 s coord. Een bittere pil voor Ternaard en zijn aanhang. Maar Ternaard komt terug want in de 75e minuut is het opnieuw  Gosse Reinder die uit een prachtige voorzet vanaf links van Jacob van der veen met een mooi tikje de 3 – 3 inschiet. De wedstrijd is weer open met nog een kwartier te gaan is de ploeg die scoort misschien ook de winnaar in deze boeiende tweede helft waar Blija twwe spelers met twee gele kaarten dus beide met rood het veld moesten verlaten, slaat Ternaard keihard toe. Want in de 86e minuut is het Ternaard dat op links een vrije trap mag nemen die door Jitse de Beer wordt genomen en met een hard droog schot schiet Jitse de 3 – 4 binnen voor Ternaard. Trainer henk de Boer wisselt in de 87e minuut nog de licht geblesseerde Jacob van der Veen en brengt Aant Soepboer voor hem in het veld. Maar in de 90e minuut is het opnieuw Gosse Reinder die uit een voorzet de 3 – 5 maakt en Blija in rouw dompelt. EEn slechte eerste helft die duidelijk voor Blija was, wordt in de tweede helft afgetroeft ddor een veel feller en gretiger Ternaard.Volgende week wacht thuis Ouwe Syl.