K800 P1170961

Ternaard reisde zaterdagmiddag af naar Marsum waar het tegen het altijd lastige SSS’68 moest aantreden. Vorig seizoen werd er daar met 3 – 1 verloren. Thuis in Ternaard werd het 1 – 1 en zo ook vandaag had Ternaard het bij vlagen moeilijk tegen SSS’68. Echter belangrijk waren de drie die gepakt moesten worden om zo in het spoor van koploper SC Franeker te blijven. En dat deed Ternaard zaterdagmiddag want het ging met een 1 – 3 overwinning naar huis.

Trainer Henk de Boer miste deze middag Keeper Bert Bakker, Jurjen Sipma en Martinus Hannema, maar kon wel weer beschikken over Nutte Cuperus die op de bank begon samen met Jacob van der Veen, Jelle Soepboer en reserve Keeper Mattijs Boltjes.

Onder leiding van scheidsrechter Swart uit St Anna Parochie, was het SSS’68 dat om 14.30 uur mocht aftrappen. De wedstrijd begon rommelig mede ook door de slechte gesteldheid van het veld waar toch veel verenigingen mee te maken hebben. Maar in de 14e minuut had Ternaard op voorsprong moeten komen als Roel Hoekstra de bal op rechts voorbrengt op Gosse Reinder Kingma die goed voor zijn man komt en kan uithalen waarbij de bal via de keeper weer bij Roel komt en hij de bal opnieuw voorbrengt, weer op Gosse Reinder die de bal niet goed onder controle krijgt en daardoor kan SSS’68 uitverdedigen. Meteen in de 16e minuut is het Roel Hoekstra die alleen door mag gaan richting keeper SSS’68 maar zijn inzet verdwijnt naast het doel van SSS’68. En in de 18e minuut is het SSS’68 dat er gevaarlijk uitkomt en Jordi Groen er alleen vandoor gaat richting Doelman Ternaard Anne Hellinga en vrij kan uithalen ,maar met een fraaie redding houdt Anne, Jordi van het scoren af.Ternaard was dus gewaarschuwd. Toch ging er bij beide ploegen ook veel fout op het hobbelige veld waar van echt mooi voetbal eigenlijk geen sprake was. Maar het was toch Ternaard dat in de 22e minuut aan de leiding komt toen ze een vrije trap mocht nemen even buiten het strafschop gebied van SSS’68.Jitze de Beer neemt plaats achter de bal en met een hard strak schot plaatst hij de bal in de verste hoek van het SSS’68 doel en brengt Ternaard op een 0 – 1 voorsprong. En in de 29e minuut is het opnieuw Jordi Groen die er snel uitkomt en richting doelman Anne Hellinga kan gaan en hierna uithaalt, maar met een prima redding met zijn been houdt Anne opnieuw Jordi van het scoren af. Zo blijft de wedstrijd open want in de 33e minuut is het eerst Roel Hoekstra die de bal ineens op zijn slof neemt en maar net naast het SSS’68 doel schiet en meteen daarna is het Jordi Groen die wordt weg gestuurd en weer alleen richting Anne Hellinga kan gaan die goed zijn doel uitkomt en nu verrast wordt door een lobje waarbij de bal langzaam naar het Ternaarder doel gaat, maar tegen de paal komt. Hier had Ternaard toch geluk en komt met de schrik vrij. Ternaard krijgt voor rust nog een kansje , maar gaat met een 0 – 1 voorsprong de kleed box in.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu toch allerter moest zijn en zorgen dat men snel op een 2 – 0 moest komen. En zowaar dat lukt want in de 47e minuut is het de hard werkende Roel Hoekstra die bij de achterlijn de bal goed voorbrengt bij de tweede paal waar David de Vries helemaal vrij staat en dankbaar gebruik maakt van dit buitenkansje en de bal zo in het doel kan tikken en hiermee Ternaard op een 0 – 2 voorsprong zet.Toch blijft SSS’68 op zoek naareen doelpunt want het is opnieuw Jordi Groen die zich weer vrijspeelt en kan uithalen. Maar ook weer is keeper Anne Helinga attent en stopt de inzet van Jordi, en moet Ternaard toch op zijn hoed blijven. Ternaard heeft toch het beste van het spel.In de 53e minuut wordt Wilco Krikke van SSS’68  met rood weggestuurd door scheidsrechter Swart wegens natrappen op Anne Rienk Syens. SSS’68 moest nu met 10 man verder, en moest Ternaard het karwei af kunnen maken. Want meteen daarna  een prachtig aanval van Ternaard die begon bij Wietse Sipma die erg ver mocht opkomen en hierna Teake Jan Keegstra aanspeelt die op zijn beurt Roel Hoekstra de bal meegeeft, die de bal op doel schiet maar een verdediger van SSS’68 blokt nog net zijn schot. In de 68e minuut mag Ternaard een vrije trap nemen net buiten de zestien omdat Roel Hoekstra onderuit wordt gehaald door Abdul Satar van SSS’68 die hiervoor geel krijgt. De vrije trap wordt genomen door Jitze de Beer die de bal goed inschiet maar de keeper van SSS’68 redt evenzo fraai. In de 70e minuut wisselt trainr de Boer Anne Rienk Syens en brengt Nutte Cuperus voor hem in de ploeg. Ternaard begint meer te drukken  tegen de tien man van SSS’68 en creeerd daardoor ook meer kansen maar paal en lat behoeden SSS’68 voor een grotere achterstand. Zo wissel trainer de Boer in de 73e minuut David de Vries voor Jacob van der Veen. In de 75e minuut wordt opnieuw Roel Hoekstra onderuit gehaald en opnieuw is het Addul Satar die hiervoor geel krijgt ,dit is zijn tweede en dus kan ook hij vertrekken. SSS’68 staat nu nog met 9 man in het veld.Daar maakte Ternaard dankbaar gebruik van en zo werd het in de 79e minuut 0 – 3 als Jacob van der Veen op links bij de achterlijn de bal goed voorbrengt op Gosse Reinder Kingma  die de stand op 0 – 3 brengt. De wedstrijd was gespeeld en Ternaard moest nu proberen om de score uit te breiden. Maar niets was minder waar, want in de 90e minuut is het toch nog SSS’68 dat kan tegen scoren en zo de schade beperkt houdt op 1 – 3. Ternaard mocht nog aftrappen, maar de goed leidende scheidtsrechter Swartfloot hierna voor het einde van de wedstrijd en zo haalde Ternaard een verdiende overwinning binnen op SSS’68. Volgende week heeft Ternaard geen competitie verplichtingen