koploper Ternaard ontving zaterdagmiddag op haar eigen sportcomplex “De Bourfinne” middenmoter WWS. Bij winst van Ternaard kon men de eerste periode titel pakken. Trainer Kootstra kon nagenoeg over een fitte selectie beschikken en miste alleen Nutte Cuperus wegens een blessure. Verder begon hij op de bank met Arnold Kingma, Gerwin Wiersma en Anthony Hoekstra.

Het was even voor half drie als pupil van de week Dirk Hidde v/d Wal de wedstrijdbal aangeboden ddor SCHOORTSRA BOUW, aanbood aan scheidsrechter Atema uit Groningen die hierna floot voor het begin van de eerste helft en WWS mocht aftrappen en de eerste aanval kon opzetten. Maar vroeg storen van Ternaard leid er toe dat Roel Hoekstra in balbezit komt en Johannes Dijkstra we stuurd en alleen door kan gaan richting doerl WWS maar helaas zijjn schot verdwijnt naast het doel. De toon was gezet bij Ternaard dat meteen druk naar voren zet en zowaar  krijgt Ternaard  binnen vijf minuten drie op gelegde kansen. Maar in de 11e minuut is het dan wel raak als Danny Post goed naar binnen komt en  enkele tegenstanders uitspeelt en daarna de bal voorbrengt waar in een kluwen van spelers Jacob van der Veen de bal in het doel weet te schieten en Ternaard op 1-0 brengt. In de 15e minuut is het opnieuw raak als Jan Pieter Prins met een mooie pass Johannes Dijkstra bereikt die zich vrijspeelt en uithaalt  en zo Ternaard op 2-0 brengt. Zo blijft Ternaard domineren en kan WWS weinig uitrichten, want in de 17e minuut is het Jan Pieter prins die goed doorgaat en de tegenstander de bal bal afneemt en die daarna breed legt op de mee opgekomen Gosse Reinder Kingma die uithaalt en voor Ternaard de  3-0 maakt. Ternaard blijft doorgaan met aanvallen, maar moet ook toezien hoe soms WWS er gevaarlijk uit komt, maar door goed keeperswerk van brandweerman Anne Hellinga die de hele nacht in touw was geweest, houdt hij tot nu toe zijn doel schoon. Maar in de 31e minuut is het opnieuw Ternaard  dat toeslaat en is het Jacob van der Veen die met een prac htige pass de bal diep speelt op Gosse Reinder Kingma die daarna de bal voor brengt op de inkomende Johannes Dijkstra die schitterend zijn tegenstander uitspeelt en kan uithalen en de bal achter de doelman van WWS schiet en zo Ternaard op 4-0 brengt. Op slag van rust moet keeper Anne Hellinga nog een keer handelend optreden als WWS even buiten het zestien meter gebied van Ternaard een vrije trap mag nemen doe goed werd ingeschoten, maar even zo fraai ddor Anne werd gestopt. Zo gaat Ternaard met een 4-0 voorasprong de rust in.

Na rust blijft de licht gebleerde Jacob van der Veen in de kleedkamer achter en komt Arnold Kingma voor hem in de ploeg. Ternaard begint iets te afwachtend aan de tweede helft en moet duidelijk nog in het ritme komen. Maar in de 50e minuut is het dan wel weer raak als Jan Pieter Prins met een fraaie voorzet vanaf rechts Johannes Dijkstra bediend die koppend de 5-0 aantekend. In de 52e minuut is het Danny Post die de bal meeneemt en daarna de bal meegeeft aan Jan Pieter Prins die uithaalt en de 6-0 scoord.In de 55e minuut is het slordig verdedigen van Ternaard en de spits van WWS alleen voor keeper Anne Hellinga veschijnt, maar Anne red fraai op de inzet van de WWS speler en houd zijn doel schoon. Ternaard komt er hierna snel uit en is het Danny Post die uit een voorzet vanaf rechts de bal in één keerop zijn schoen neemt en onhoudbaar de bal achter de doelman van WWS schiet en zo Ternaard op7-0 brengt. Hierna in de 64e minuut wisselt trainer Kootstra Gosse Reinder Kingma, moest ook de gehele nacht blussen en maakt Anthony Hoekstra zijn debuut in de hoofdmacht van Ternaard, warbij hij koud in het veld in de 65e minuut scoord uit een prachtige voorzet van Danny Post en zo de stand op 8-0 brengt. Wat een droom debuut voor de jonge Anthony. In de 72e minuut wisselt trainer Kootstra ook nog Wiets Sipma en komt Gerwin Wiersma voor hem in de ploeg. Het was WWS dat hierna een paar keer gevaarlijk door komt omdat Ternaard slordig begin te worden en moet toezien hoe WWS speler Sytse Scheepsma in de 85e minuut de 8-1 kan inschieten, en zowaar in de 88e minuut wordt het het uit een vrije trap voor WWS, omdat Teake Jan Keegstra ongelukkig een doorgebroken speler van WWS onderuit haalde net buiten het strafschop gebied en Teake Jan met rood het veld moest verlaten en Ternaard met 10 man verder moest. De vrije trap die volgde werd prima ingeschoten door Remco Schuurman die de stand op 8-2 bracht. Verder liet ernaard het niet komen, want na 90 minuten voetbal is het de goed leidende scheidsrechter Atema die vioor het einde  floot, en Ternaard  daarna een klein feestje kon vieren op de eerste periode die men binnehaalde. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Ouwe Syll