Door de slechte gesteldheid van vele velden, waarbij zaterdagmiddag ook al vele competitie wedstrijden werden afgelast, moest Ternaard uitwijken naar het kunstgrasveld van DTD in Jelsum. Waar Ternaard oefende tegen 5e klasser Zeester uit Zoutkamp. Voor Ternaard begint op 13Febr a.s. de competitie p[as weer, en daarom zijn diverse oefenwedstrijden gepland.

Onder leiding van scheidsrechter Rozema uit Ferwerd was het Ternaard dat om 14.45 uur mocht aftrappen op het prachtige kustgraveld van DTD dat gelijk al bij de eerste aanval een prima kans krijgt als Jurjen Sipma de bal diep speelt op Roel hoekstra die alleen kan doorgaan maar de bal iets te hard voor hem uitspeeld op het sneele veld, want nu is de keeper van Zeester net iets eerder bij de bal. In de 4e minuut een prachtige voorzet vanaf rechts van Jacob van der Veen waarbij de bal bij de tweede paal komt waar Wietse Sipma kan inschieten,maar hij heeft geen goede controle over de bal. Hierna is het Zeester dat er een paar keer goed uitkomt. maar keeper Bert Bakker grijpt goed in. In de 10e minuut had Ternaard op voorsprong moeten komen als Gosse Reinder Kingma alleen voor de keeper verschijnt maar schiet de bal tegen hem op. Maar in de 12e minuut wordt het wel 1 – 0 voor Ternaard dat op rechts een hoekschop mag nemen die door Jacob van der Veen wordt genomenen die de bal bij de tweede paal brengt waar Janco Postma vrij staat en de bal zo kan intikken. Zo blijft Ternaard heer en meester en zo nu en dan komt Zeester er uit maar tot echte kansen komt het niet. In de 32e minuut weer een prachtig opgezette aanval van Ternaard die begint bij Anne Rienk Sijens die Roel Hoekstra aanspeelt die op zijn beurt Gosse Reinder Kingma wegstuurt en alleen voor de keeper van Zeester komt te staan, maar weer wordt zijn inzet gestopt. Maar in de 35e minuut dan wel de 2 -0 voor Ternaard als Jacob van der Veen zit dat de keeper van Zeester te ver voor zijn doel staat en zeker van 25 meter schiet Jacob de bal hoog in de kruising. Een pracht van een goal. In de 39e minuut opnieuw een grote kans voor Gosse Reinder die weer alleen voor de keeper verschijnt, maar opnieuw mist Gosse deze grote mogelijkheid. Toch wordt het in de 45e minuut nog 3 – 0 door opnieuw Janco Postma die een voorzet prima inschiet.

na rust komen keeper Anne hellinga, Hendrik Talsma, Martinus Hannema, Anton Keegstra en Jelle Soepboer in het Veld. Kreeg Zeester voor de rust nog een paar kansjes, de tweede helft was helemaal voor Ternaard, dat opnieuw hele grote kansen liet liggen. Pas in de 60e minuut is het dan toch Gosse Reinder Kingma die uit een hoekschop de 4 – 0 mag inkoppen. Zo blijft Ternaard kansen ceéren en wisselt zo nu en dan trainer Henk de Boer enkele spelers. Nee Zeester kwam er in de tweede helft niet aan te pas. Ternaard kan terug kijken op een nuttige oefen wedstrijd waarbij de eindstand veel hoger had moeten zijn. Aankomende Zaterdagmiddag oefend Ternaard thuis tegen Boornbergum. Bij afgelasting van het veld, wordt er Vrijdagavond op het kunstgrasveld van Zwaagwesteinde geoefend.