Zaterdagmiddag zou Ternaard thuis oefenen tetgen Boornbergum 80, maar omdat er veel regen werd verwacht werd op zaterdag, was er als alternatief het kunstgrasveld bij Zwaagwesteinde vast gelegd op vrijdagavond.

Het was scheidsrechter van der Bij uit Leeuwarden die om 19.30 uur floot voor het begin van de eerste helft en Boornbergum de eerste aanval mag opzetten met een strakke harde wind over het veld wat het voetbal toch wel wat lastig maakte.Toch is het Boornbergum dat hier beter mee omgaat als Ternaard en enkele goede aanvallen opzette wat ook tot goede kansen leidde, maar waar de spitsen van Boornbergum slordig mee omgingen. Pas in de 16e minuut  de eerste goede kans voor Ternaard als Gosse reinder Kingma wordt aangespeeld en vrij mag uithalen, maar zijn inzet gaat via een been  van een speleer van Boornbergum naats het doel beland. Ternaard mag een hoekschop nemen die gevaarlijk wordt voorgebracht waarbij in een kluwen van spelers, Boornbergum de bal kan wegwerken. In de 20e minuut is het Boornbergum dat twe goede kansen krijgt om de score te openen, waarbij de verdediging van Ternaard wordt uitgespeeld, maar alleen voor keeper bert Bakker Mist de spits van Boornbergum twee maal. Wat Boornbergum niet doet doet Ternaard in de 30e minuut wel. Het mag op rechts een hoekschop nemen die door Anton Keegstra wordt genomen en de bal bij de tweede paal brengt waar Wietse Sipma met een simpel tikje de 1 / 0 inschiet. Gelijk hierna is het Boornbergum dat er snel uitkomt en een prima aanval op zet waarbij de spits alleen door zou gaan, maar laatste man Nutte Cuperus kan nog net redding brengen. In de 45e minuut nog een grote kans voor Boornbergum waarbij de spits alleen voor Keeper Bert Bakker verschijnt, maar opnieuw mist hij een geweldige kans op de gelijkmaker . Bij rust nog steeds 1 – 0.

Na rust komt Anne Hellinga in het doel voor Bert Bakker en Hendrik Talsma voor Wietse Sipma en Jacob van der Veen komt in de plaats van Martinus Hannema. In de 50e minuut is het Anton Keegstra die alleen voor de keeper van Boornbergum verschijnt maar te lang wacht met schieten, waarna de keeper kan ingrijpen. Zo ging er toch nog veel mis bij Ternaard dat vrij veel last had van de harde wind. Maar na 15 minuten in de tweede helft begint Ternaard beter in de wedstrijd te komen en krijgt ook goede kansen. Wietse Sipma –  opnieuw in het veld gekomen voor de geblesseerde Jelle Soepboer – miste een grote kans en daarna Gosse reinder Kingma. Maar in de 74e minuut een mooie aksie van Wietse Sipma die enjkele spelers van Boornbergum Uitspeelde en ziet dat Gosse Reinder helemaal vrij staat in het centrum, maar de pass van Wietse is niet goed genoeg en kan worden onderschept door een verdeiger van Boornbergum. In de 77e minuut is het opnieuw Wietse Sipma die  alleen door kan gaan richting doelman Boornbergum, maar strand op de keeper van Boornbergum, die goed ingrijpt. Maar in de 82e minuut dan wel de 2 – 0 voor Ternaard als Jitse de Beer een prima pass geeft op Arnold Kingma die vanaf rechts de bal voor brengt op de vrij staande Jacob van der Veen op links die hierna met een hard  schot de 2 – 0 maakt. Zo eindigde deze nuttige oefen wedstrijd in een overwinning voor Ternaard.