K800 P1160512Ternaard speelde zaterdagmiddag zijn eerste thuiswedstrijd tegen Foarut uit Menaldum dat zijn eerste wedstrijd had gewonnen. Voor Ternaard dus belangrijk om de drie punten thuis te houden na het gelijke spel uit bij Wardy, om zo aansluiting te houden met de bovenste plaatsen. In een matige wedstrijd  werd het 3 – 0 voor Ternaard en deed daarmee goede zaken.

Trainer Henk de Boer kon over een fitte selectie beschikken, maar miste nog wel Roel Hoekstra wegens vakantie en Anne Rienk Hoekstra wegens werk, en begon op de bank met good old Hendrik Talsma, David de Vries , Martinus Hannema en reserve Keeper Anne Hellinga. Onder leiding van scheidsrechter Rozema uit Ferwerd, was het Foarut dat om half drie mocht aftrappen en de eerste aanval mocht opzetten dat echter tot niets leidde. In de 2e minuut de eertse kans voor Ternaard als Wietse Sipma met een mooie pass Jelle Soepboer wegstuurd die alleen richting keeper Foarut kan gaan, maar helaas wordt hij afgevlagt egens buitenspel. In de 4e minuut mag Ternaard een vrije trap nemen die door Jacob van der Veen wordt genomen en de bal hoog in het strafschop gebied van Foarut plaatst op Gosse Reinder Kingma prachtig de bal in het doel van Foarut kopt en zo Ternaard al vroeg in de wedstrijd op 1 – 0 brengt. In de 7e minuut mag Ternaard een hoekschop op links nemen die door Jacob van der Veen wordt genomen, waarbij hij de bal voorbrengt op de vrijstaande Wietse Sipma die een vrije kopkans kreeg maar deze mist.Beide ploegen werken hard maar er gaat veel mis. Pase,s die niet aankomen, veel bal verlies en weinig kansen voor beide ploegen. In de 36e minuut eindelijk weer eens een gevaarlijke aanval van Ternaard als Jacob van der Veen goed doorgaat over links en hierna de bal voor brengt op Gosse Reinder Kingma die zal inkoppen maar ook hij mist de bal. Rust derhalve 1 – 0

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard en er zou nu toch meer dreiging en aanvals kracht moeten komen, maar het begint toch weer op dezelfde manier als waar het in de eerste helft mee eindigde. Veel gaat er mis, zo ook bij Foarut in de 56e minuut als een verdediger de bal Knullig verliest  en Anton Keegstra er als de kippen bij is  en er alleen vandoor gaan richting doelman van Foarut, en denkt zal ik de bal over hem heen stiften maar besluit dan toch maar met een puntertje tussen de benen van de doelman door te tikken waarbij de bal tergend langzaam in het doel van Foarut  verdwijnt en Ternaard ietwat fortuinlijk op een 2 – 0 voorsprong komt. In de 58e minuut wordt Arnold Kingma naar de kant gehaald  en brengt trainer de Boer Martinus Hannema voor hem in het veld. Het spel golft op en neer met aan beide kanten geen uitgespeelde kansen meer. In de 63e minuut komt na twee jaar blessure leed, Hendrik Talsma onder applaus in het veld voor Anton Keegstra. Hendrik gaat meteen de strijd aan zo als we van hem gewend zijn en dat geeft Ternaard weer wat hoop Want in de 75e minuut mag Ternaard  op rechts een hoekschop nemen die door Jacob van der Veen wordt genomen, die de bal bij de tweede paal brengt waar Wietse Sipma helemaal vrij staat en de bal Snoeihard achter de doelman van Foarut kopt en zo Ternaard op 3 – 0 brengt. Foarut probeerd het nog wel, maar echte kansen krijgt het niet meer. De wedstrijd was gespeeld en na 90 minuten is het hierna de uitstekend leidende scheidsrechter Rozema die voor de laatste maal fluit en Ternaard drie belangrijke punten kan bijschrijven. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Blija.