Zaterdagmiddag behaalde vv Ternaard, op haar eigen sportcomplex “De Buorfinne” een overtuigende 4-0 overwinning op De Lauwers. En deed daar mee goede zaken deze middag. Trainer Hans Blom kon weer over spits Gosse Reinder Kingma beschikken, en had verder enkele kleine tactische veranderingen in zijn team laten aan brengen, Op de bank begonnen Anton Keegstra,Teake Jan Keegstra en Jan Lammert van der Kooi.

Het was pupil van de week Arwout Werkhoven die even voor half drie de wedstrijdbal, aangeboden door SPAR HERDER, aanbood aan scheidsrechter van Hell uit Groningen, die hierna voor de eerste helft floot en De Lauwers mocht aftrappen wat leidde in de 1ste minuut tot gelijk al een hoekschop voor de mannen uit Warfstermolen die echter niets zou op leveren. In de 3de minuut mag Ternaard zijn eerste hoekschop nemen die prima door Anne Rienk Syens van rechts wordt voor gebracht en Hendrik Talsma de bal maar net over het Lauwers doel kopt. In de 5de minuut is het Richard van der Meulen die vanaf rechts de bal strak voor brengt op Hotze Ferwerda die de bal over het Lauwers doel schiet. Zo bleef Ternaard het eerste kwartier gevaarlijker en raakt Hendrik Talsma in de 17de minuut geblesseerd en moet met een lies blessure het veld verlaten. Anton Keegstra komt voor hem in het veld. Zo golft hierna het spel op en neer en creëren beide ploegen weinig kansen. In de 40ste minuut eindelijk weer eens een prima aanval van Ternaard als Anton Keegstra een prima passe geeft op Gosse Reinder Kingma, die hierna de bal vanaf de achterlijn voor brengt op Hotze Ferwerda die simpel de bal kan in tikken en zo Ternaard op een mooi moment op 1-0 brengt. Gelijk hierna nog een uitstekende mogelijkheid voor Hotze Ferwerda, maar de bal tegen de keeper opschiet, en gaat zo Ternaard met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na rust geen wijzigingen in de ploeg van Ternaard, die gelijk een prima aanval op zette waarbij Anne Rienk Syens prima de bal voor brengt op rechts waar Hotze Ferwerda staat, maar de bal wordt nog onder schept door een verdediger van De Lauwers die mooi probeert uit te verdedigen maar de bal wordt ontnomen door Hotze Ferwerda en de verdediger van De Lauwers, Eric Brouwers hierna Hotze Ferwerda onder uit haalt en scheidsrechter van Hell niets anders kan doen dan Ternaard een strafschop geven en Brouwers geel krijgt in de 46ste minuut. De strafschop wordt feilloos in geschoten door Gosse Reinder Kingma die hier mee Ternaard op 2-0 brengt. In de 50ste minuut is het Roel Hoekstra die er alleen van door zal gaan, maar in de achtervolging door Wiebe Zuidersma onder uit wordt gehaald en ook geel krijgt van scheidsrechter van Hell. De vrije trap wordt zelf genomen door Roel die prima wordt ingeschoten, maar ook fraai gestopt door de keeper van De Lauwers. Hierna krijgt ook Hotze Ferwerda geel die iets te fel in komt op zijn tegenstander. In de 65ste minuut wisselt trainer Hans Blom Hotze Ferwerda en brengt Teake Jan Keegstra voor hem in het veld. De Lauwers begint hierna iets meer aan te dringen, maar kansen levert dat niet op, want in de 75ste minuut is het Roel Hoekstra die vanaf links prima naar binnen komt en de bal voor brengt op Gosse Reinder Kingma die goed voor zijn man komt en koppend de bal achter de doelman van De Lauwers kopt en Ternaard op 3-0 brengt. De wedstrijd was gespeeld en De Lauwers gelooft het wel, want in de 89ste minuut is het Anne Rienk Syens die zich prima vrij speelt op links en de bal kei hard achter de doelman van De Lauwers schiet en zo Ternaard op 4-0 brengt. De Lauwers mag hierna nog aftrappen, maar gelijk hierna is het de uitstekende leidende scheidsrechter van Hell die voor de laatste maal fluit en Ternaard een verdiende overwinning behaalde op De Lauwers.

Volgende week is het beker en inhaal en speelt Ternaard 2 thuis voor de beker tegen Zwaagwesteinde 4.

Aanvang 14.30 uur.