Zaterdag kon je zeggen stond de topper Lions 68  – Ternaard op het programma. Lions 68 de trorse koploper in deze 5e klasse B en Ternaard met 3 punten minder daar achter. Bij winst van Ternaard zou men gelijk komen met Lions 68. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen bij Ternaard, mede ook door de prima oefen wedstrijd die men dinsdag avond had gespeeld bij 4e klasser Anjum, die eindigde in 3 – 3. Trainer Hans Blom miste  deze middag Martinus Hannema die op vakantie was, en begon op de bank met Richard van der  Meulen, Alvin van der Weg en Jelle Soepboer.

Onder leiding van scheidsrechter Visser uit Leeuwarden, was het Lions 68 dat om half drie mocht aftrappen en de eerste aanval kon opzetten die echter strande bij keeper Bert Bakker van Ternaard. In de 4e minuut een mooie aanval van Ternaard over rechts als Teake Jan Keegstra goed opkwam en bij de achterlijn de bal voor kon brengen op de vrij staande Roel Hoekstra, maar helaas voor Ternaard ging de bal achter. In de 6e minuut opnieuw een aanval van Ternaard maar nu over links waar Jurjrn Sipma van achteren opkwam en hierna de bal mee gaf aan Roel Hoekstra die Teake Jan Keegstra wilde aanspelen maar de pass was te onnauwkeurig waardoor de verdediging van Lions 68 kan opruimen. Maar in de 8e minuut dan wel de voorsprong voor Ternaard als Roel Hoekstra prima werd aangespeeld en er op volle snelheid van door ging richting de doelman van Lions 68en met een bekeken schot deze passeerde en zo Ternaard vroeg in de wedstrijd op 0 – 1 bracht. Lions begon hierna meer druk te zetten en in de 14e minuut moest keeper Bert Bakker ingrijpen toen Lions er gevaarlijk door kwam en behoede zo Ternaard voor de gelijkmaker. Maar in de 30e minuut dan wel de gelijkmaker als Lions 68 op links een vrije trap mocht nemenen Andre Savooyen zich hier mee bemoeide en de bal in de korte hoek schoot, en lions 68 zo aan de gelijkmaker hielp. Dit was niet gebeurd als de muur goed had gastaan of als iemand van Ternaard de eerste paal had afgedekt En nog geen twee minuten later kwam Lions 68 op voorsprong toen Mike Rozendaal zich vrijspeelde en kon uithalen en zo de 2 – 1 mocht maken. Ternaard was hierna van slag, want het was Lions 68 dat kans na kans kreg maar slordig met deze kansen omsprong. Zo ook in de 40e minuut toen Martin Bakker Behendig door ging en enkele verdedigers van Ternaard uitspeelde en de bal op de lat schoot. Zo ging de rust in met een 2 – 1voorsprong voor de Lions 68 maar het ook wel 3 of 4 – 1 voor hen kunnen staan.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard maar zo moest in de 48e minuut Anton Keegstra worden gewisseld die in eerste helft al licht geblesseerd was geraakt.Trainer Blom bracht Jelle Soepboer voor hem in het veld.Het was nu Lions 68 dat de dienst uitmaakte en metprachtige aanvallen Ternaard onder druk zette. Zo nu en dan kwam Ternaard er uit, maar dat leverde niets op. In de68 e minuut wisselde trainer Blom Jitze de Beer en kwam Alvin van der Weg voor hem in het veld. De druk van Lions 68 werd steeds groter, en mede door goed keeperswerk van Bert Bakker, want het was aan hem te danken dat de  stand nog steeds 2  – 1 was. Zo ook in de 70e minuut als wederom Marten Bakker die door kon gaan en op de paal schoot en zo ook deze kans niet benutte vvo Lions 68. Toch kreeg Ternaard in de 85e minuut nog een goede mogelijkheid als Roel Hoekstra even over de middellijn een vrije trap mocht nemen die hij prima diep speelde op Wietse Sipma die plotseling op dook voor de keeper van Lions 68, maar helaas kon hij net niet bij de bal en dus bleef het 2 – 1 in het voordeel van Lions 68. Het was hierna dat scheidsrechter Visser die na 90 minuten voor de laatste maal en dat Lions 68 toch wel verdiend had gewonnen.Volgende week is Ternaard vrijen wordt erin en tegen Birdaard geoefend.