Zaterdagmiddag speelde Ternaard 2 op haar eigen sportcomplex tegen VC Trynwalden 2. Waar bij Trynwalden een moelijke 4-5 overwining werd behaald. Daarom waren de verwachtingen in het Ternaarder kamp hoog gespannen daar Ternaard 2 nog volop meedeed om de tweede plaats.

Trainer Klaas Gerben van der Weg begon op de bank met Gosse Venema ,Simon van der Weg en Gerlof Dijkstra. Onder leiding van scheidsrechter Rennie Schoorstra was het precies half drie als Ternaard mocht aftrappen met wind voordeel en en zette Trynwalden meteen onder druk. Dat leidde in de 4e minuut tot het eerste doelpunt voor Ternaard als laatste man Jaap Peter Zijlstra een diepe bal geeft op Marcel Bandstra die alleen door kan gaan op de doelman van Trynwalden die niet zijn doel uitkwam, waarna Marcel de klus klaarde en de 1-0 binnenschoot. Hierna golfde het spel op en neer en is het in de 18e minuut opnieuw Marcel Bandstra die alleen  door kon gaan en oog in oog met de keeper van Trynwalden ziet dat de keeper  net iets eerder op de bal dooken zo Marcel van scoren afhield. In de 20e minuut is het David de Vries die met een fraaie aktie de 2-0 op zijn schoen heeft, maar zijn inzet gaat net  voorlangs het doel van Trynwalden. Zo is het Ternaard dat de kansen krijgt en Trynwalden moet toezien dat hoe Ternaard hen onder druk hield. Dat led in de 23e minuut tot de verdiende 2-0 voorsprong als op rechts even over de middelijn Ternaard een vrije trap mag nemen. Deze wordt genomen door Arnold Kingma die de bal prima voorbrengt in het strafschop gebied van Trynwalden waar Tsjerk Meijer helemaal vrij de 2-0 mag inkoppen. In de 25e minuut opnieuw een prachtige aanval van Ternaard als Remco van der Kooi Marcel Bandstra aanspeeld die hierna met een prachtige omhaal David de Vries wegstuurt die op volle snelheid alleen door kan gaan richting doelman Trynwalden en hierna beheerst de 3-0 inschiet. Zo blijft Ternaard het spel dikteren al sluipt er zo nu en dan toch wel wat slordigheden in de ploeg van trainer Klaas Gerben van der Weg, en is het te danken aan keeper Siebren Dol dat Trynwalden niet tegen scoort. Toch krijgt Ternaard de kans om de score uit te bouwen, maar slordigheid in de afwerking leid ertoe dat de ruststand 3-0 wordt.

Na rust geen wijzigingen in de ploeg van Ternaard dat moest toezien dat nu Trynwalden windvoordeel had en nu Ternaard onder druk zette. Echter tot grote kansen kwam het niet en is het zelfs Ternaard dat in de 52e minuut op een 4-0 voorsprong komt als de goed spelende David de Vries Arnold Kingma wegstuurddie alleen door kan gaan richting Trynwalden doel maar ziet dat Jelle Soepboer goed mee was opgekomen en Arnold de bal dan ook breed legt op Jelle Soepboer die simpel de 4-0 kan inschieten. Dit was de kentering in de wedstrijd, want hierna is het Ternaard dat de wedstrijd dikteerd en met enkele prima aanvallen Trynwalden terrug dringt. Zo wisselt in de 60e minuut trainer Klaas Gerben van der Weg Tsjerk Meijer wegens verjaardag van zijn vrouw Ellen en Arnold Kingma zondag jarig voor Gosse Venema en Simon van der Weg. Jammer was het in de 63e minuut dat met een rot blessureTrynwalden speler Pieter Jan Folkertsma uit moest vallen en misschien enige tijd aan de kant moet blijven toezien. Zo krijgt Trynwalden in de 75e minuut de grootste kans van deze wedstrijd als een speler alleen voor keeper Siebren Dol verschijt, maar met een fantastische redding houd keeper Dol zijn doel schoon. Met nog tie minute te gaanin de tweede helft wissel trainer Klaas Gerben van der Weg nog Marcel Bandstra en brengt Gerlof Dijkstra voor hem in de ploeg. De wedstrijd was toch al gespeelt en dan is het toch nog in de 82e minuut Simon van der Weg die uit een voorzet van Remco van der Kooi de 5-0 nog maakt. Hierna is het na 90 minuten voetbal de goed leidende scheidsrechter Rennie Schoorstra die voor het einde fluit en Ternaard een verdinde overwinning behaald op Trynwalde 2.