Ternaard behaalde zaterdagmiddag een verdiende overwinning in de derby tegen Oostergo en deed daarmee goede zaken, wantbeide ploegen bivakeren onderaan en kunnen beide ploegen kunnen derhalve de punten goed gebruiken. Trainer Blom van Ternaard miste vandaag ook weer vele basis spelers en begon met Jacob van der Veen;Alvin van der Weg en Kees Praamsma op de bank. Pupil van de week was dit keer Keije van der Kooi.

Het was dan ook pupil van de week Keije van der Kooi die even voor half drie de wedstrijdbal,aangeboden door Taxi de Jong uit Ee, aanboot aan scheidsrechter Swart uit Ferwerd,die hierna floot voor het begin van de eerste helft. Ternaard mocht aftrappen. Beide ploegen tasten elkaar eerst wat af waarna Oostergo de eerste kans krijgt als de bal vanaf links wordt vooegebracht bij de tweede paal waar Willem Sikkema zomaar een schietkans krijgt, maar gelukkig voor Ternaard gaat de bal voor het doel langs. Zo spelen beide ploegen vol op de aanval en is het in de 13e minuut Roel Hoekstra die een prima kans krijgt als hij wordt aangespeeld en er alleen vandoor kan gaan richting het doel van Oostergo. Maar hij schiet iets te gehaast in waardoor keeper Jelmer Hoekstra van Oostergo het schot gemakkelijk kan stoppen. Maar in de 15e minuut is het wel raak voor Ternaard als Martinus Hannema de bal op Roel Hoekstra speelt en die kan vrij richting Oostergo doel gaan en nu wel beheerst met een hard droog schot  de keeper van Oostergo passert en zo Ternaard op een 1-0 voorsprong brengt. De wedstrijd wordt pittiger en Johannes Meinsma krijgt geel van scheidsrechter Swart door dat hij veel te hard inkomt op Wietse Sipma die gelukkig door kan gaan. Ternaard krijgt hierna nog een paar goed kansen, maar de afwerking laat te wensen over. In de 20e minuut wordt het dan wel 2-0. Een prima opgezette aanval van Ternaard dat over diverse schijven ging, is het Anne Rienk Sijens die vanaf rechts naar binnen komten prachtig uithaalt en zo de 2-0 scoort. Ternaard mocht niet denken dat het al binnen was, want wie herrinert zich niet de 0-3 voorsprong uit bij Oostergo dat toen nog terug kwam tot 3-3,maar Ternaard toen toch nog met 3-4 won.Zo ook in de 35e minuut, als Oostergo gevaarlijk kan worden als Willum Sikkema opnieuw een goede schietkans krijgt, maar ook nu wordt zijn inzet gestopt door keeper Klaas Johan Hoekstra. Op slag van rust nog een kans voor Oostergo maar opnieuw staat keeper HoekstraZijn doel goed te verdedigen door het schot van Sikkema over het doel te tikken. De hoekschop die volgde zou niets opleveren voor Oostergo en gaan de ploegen de rust in met een voorsprong voor Ternaad van 2-0.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard en zal Trainer Hans Blom in de pauze zijn mannen goed hebben toegesproken dat men Oostergo niet te veel mag laten komen en dan ook weer schrp aan de tweede helft moet beginnen. Zo krijgt Ternaard in de 48e minuut de eerste kans als Roel Hoekstra prima Anna Rienk Sijensop rechts weg stuurt die goed naar binnen komt en zal uithalen, maar helaas voor Ternaard loopt Teake Jan Keegstra enigsinds in de weg,en gaat zijn inzet via Teake Jan zijn rug over deachterlijn en mag de keeper van Oostergo een doeltrap nemen. Oostergo begint hierna meer aan te dringen zoook in de 55e minuut als Oostergo er gevaarlijk uit komt en Willem Sikkema goed over rechts door komt en de bal haarscherp voor brengt op zijn medespeler Romke Barske, maar voor dat Romke gevaarlijk kan worden is het nog net de teen van Richard van der Meulen die de bal voor de voeten van Romke weg kan tikken. Zo ontspon zich in de tweede helft meer strijd want Oostergo ging op jacht naar de aansluiting en dat ging met veel inzet en strijd. En dat leverde geel op voor Julius de Jong wegens praten tegen de scheids. Ook Teake Jan Keegstra krijgt nog geel omdat hij te fel inging op keeper Jemer Hoekstra van Oostergo die ver uit zijn doel was gekomen om daar de bal te onderscheppen.Maar in de 83e minuut is het wel Oostergo dat op 2-1 komt omdat het middenveld van Ternaard in eerste instantie niet goed ingrijpt waarop Willem Sikkema door kan gaan en naar binnen komt en mag uithalen voor de 2-1.. oostergo maakt nu haast op jacht naar de gelijkmaker en zo ontspon zich nog een spannende laatste 10 minuten en is het Ternaard dat in de 89e minuut nog een hoekschop mag nemen die prima wodrt voor gebracht waarbij Teake Jan Keegstra bij de eerste paal de bal goed inkopt en Ternaard daarmee op een 3-1 voorsprong brengt. Er wordt nog wel afgetrapt maar de goed leidende scheidsrechter Swart fluit hierna voor het einde van de wedstriid en behaald een nuttige en verdiende overwinning op Oostergo.Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen De Lauwers.