Zaterdag 11 juni hield de vv Ternaard haar slotdag als afsluiting van een geweldig seizoen. Om 12.00 uur begon het al aardig druk te worden op het sportcomplex”De Bourfinne”waar om 12.30 uur de jeugd commissie het startsein gaf voor een spelcircuit.

Dit voor de jeugd vanaf mini-pupillen e.m  de C-junioren. Het spelcrcuit bestond uit o.a.partijtje voetbal, estafette loop, behendigheidsspel, voetbalquiz, bal door gat schieten waar diverse punten mee waren te verdienen en tenslotte spons met water gooien over hekwerk met zeil. Er werd fel gestreden door de jeugd waarna bij de mini-pupillen en F-pupillen de eerste prijs ging naar het team van Siebren Dol. Bij de d-pupillen  enC junioren ging de eerste prijs naar het team van Jan Pieter Prins.

Na afloop van dit spelcircuit was er nogPanalty Bokaal schieten op de keeper van het eerste elftal Anne Hellinga  en van het tweede elftal Klaas Johan Hoekstra. Bij de mini-pupillen was het Nyk de Jong die de eerste prijs won.Bij de F-pupillen was het Jetse Miedema,bij de E1-pupillen Inge Bergsma, bij de E2-pupillenKeye van der Kooi,bij de D1 -pupillen Alex van der Weg en bij de C-junioren Thomas Vlasman. Voor elk van hun was er een leuke prijs.

Om 15.30 uur ging het voor de B-junioren en senioren het Bublble-voetbal van start waar liefst 14 teams zich voor hadden opgegeven. Namen zoals: Balzaklopers, tokkies, klaarkomers, kneusjes, brokkenpiloten, de zwaffelaars, ridders van de bruine snor en de masterberen aan meededen. Dit werd een waar spektakel waar minigeen in lachen uitbarste. Tenslotte won het team van de masterberen van Hendrik Talsma, Vincent Hoekstra, Noa Faber en Dieter de Jong de eerste prijs. De aktiviteiten commissie kan terug zien op een geslaagt evenement.

In de pauze van dit evenement nam voorzitter Jan Yde van der Kooi even het woord om aandacht te vragen voor burgemeester Waanders. Menigeen dacht wat moet die hier nou. Na een korte inleiding vroeg ze of Jan Bandstra naar voren wilde komen. Beduusd liep Jan Naar haar toe, waarne ze het woord tot Jan richte. Na een opsomming voor wat Jan voor de voetbalvereniging en het UVV afd Dokkum had gedaan,Werd Jan geridderd in de orde van Oranje Nassau. Voor zijn  vrouw Jannie waren er bloemen. Bij de aanwezigen waren van dorpsbelang Ellen Tabak en namens het bestuur van het UVV waren voorzitter mevr Kloppenburg en penningmeester mevr Soet aanwezig. Een geweldige eer aldus Jan Bandstra om dit mee te mogen maken. Dit had ik beslist niet verwacht. Hierna nam voorzitter Jan Yde van der Kooi het woord en vroeg of Gosse en Djoke Wiersma, Henk en Baukje Boltjes en Jan en Jannie Bandstra naar voren wilden komen. De voorzitter antwoordde dat het bestuur van de vv Ternaard besloten had dat alle drie mannen te benoemen tot erelid van de vv Ternaard voor het vele werk dat zij in die 45 jaar voor de vereniging g

edaan hadden. Op 9 juni n.l. bestond de vv Ternaard 45 jaar. Voor de vrouwen waren er bloemen en kregen ze nog een diner bon. Daarna haalde voorzitter van der Kooi de successen van dit seizoen aan. Het 1e elftal was via na-competitie gepromoveerd naar de 4e klasse. E1 en E2-pupillen kampioen. De mini-pupillen najaars kampioen en tenslotte d dames kampiopen en de meisjes C-junioren die opnieuw de KNVB beker wonnen dit voor de derde keer. Een gweldig succes voor onze vereniging dat terug kon zien op een fantastisch seizoen.

Hierna kon feest gevierd worden onder het genot van een hapje en een drankje tot in de late uurtjes.

Voor foto,s kijk onder het kopje foto,s