Donderdagavond stond het inhaal duel Ternaard 3 – SSS ’68 2 op het programma. Om 19.30 uur werd er afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Mark Folbert.

Ternaard gaat gelijk fel van start en krijgt enkele goede mogelijkheden, maar dat leid niet tot doelpunten. Pas in de 16e minuut wordt het uit een fraaie aanval 1-0 door Tsjerk Meijer. Ternaard blijft sterker en met fraaie aanvallen wordt SSS terug gedrongen. In de 28e minuut opnieuw een mooie aanval die begint bij Anton Keegstra die Marcel Bandstra op links aanspeeld die op zijn beurt zet dat de keeper van SSS ver zijn doel was uitgekomen, en met een fraaie lob  verdwijnt de bal over de keeper heen in het SSS doel en zo komt Ternaard op 2-0. Hierna begint Ternaard iets slordiger te spelen, en balverlies leid er toedat SSS in de 30e minuut op 2-1. Daarna golft het spel op en neer en krijgen beide ploegen kansen en wordt nog een doelpunt van SSS afgekeurd wegens buitenspel. Ruststand 2-1.

Na rust een veel beter spelend Ternaard dat in de 47e minuut op 3-1 komt als een voorzet van Marcel Bandstra vanaf rechts bij Tsjerk Meijer terrecht komt die meteen uithaalt waarbij de keeper  op een vreemde manier grabbelend de bal alsnog in het doel ziet gaan. In de 49e minuut wordt het zelfs al 4-1 door opnieuw Tsjerk Meijer die een voorzet prima inschiet. Ternaard voetbald nu veel gemakkelijker en in de 53e minuut is het Tsjerk Meijer die nu zelf de voorzet geeft vanaf links waar Rennie Schoorstra bij de tweede paal staat om zo de bal in het lege doel te kunnen koppen, maar hij kopt de bal naast. Maar in de 62e minuut doet SSS iets terrug als het er snel uitkomt, waarbij een speler van SSS helemaal vrij over rechts kan opkomen en hierna naar binnen komt en kan uithalen  waarbij de bal door de benen van keepr Anne hellinga het doel ingaat en zo SSS op 4-2 komt. Inmiddels was Simon van der Weg in het veld gekomen die gelijk van zich doet spreken in de 65e minuut als hij enkele tegenstanders uitspeelt en hierna de bal panklaar legt voor Marcel Bandstra die kan uithalen maar de bal over het SSS doel schiet. Maar in de 70e minuut is het dan wel weer raak voor Ternaard als het er snel uitkomt en Marcel Bandstra een prachtige pass geeft op Tsjerk Meijer die ziet dat de keeper vaan SSS weer te ver uit zijn doel was gekomen en met een prachtige lob  scoord hij de 5-2. Maar in de 73e minuut de mooiste aanval van de avond als Marcel Bandstra de jeugdige Simon van der Weg we stuurd die met enkele fantastische bewegingen enkele tegenstanders het bos instuurd en ook nog eens een grove teckel ontwijkt, waarna hij de bal prima voorbrengt op de inkomende … die prachtig de 6-2 inschiet. Natuurlijk was de wedstrijd al lang gespeeld, maar in de 89e minuut word het dan toch nog 7-2 als Tsjerk Meijer mag uithalen waarbij de bal op de paal komt, maar in de rebound is het Marcel bandstra die de bal alsnog in het doel van SSS werkt. Meteen hierna fluit de goed leidende scheidsrechter Folbert voor het einde van de wedstrijd en wint Ternaard 3 in deze sportieve wedstrijd verdiend van SSS’68 2 met 7-2.