Ternaard begon met de voorbereiding op 15 aug.j.l. onder leiding van de nieuwe trainer Gerlof kootstra uit Buitenpost. Overigens geen onbekende in Ternaard, want in het seizoen 2000.2001 en 2001 /2002 was hij ook trainer van Ternaard. Er werd gestart met 4 maal te trainen in de week die echter niet optimaal waren daar nog veel spelers op of met vakantie gingen en er geen oefenwedstrijden werden gepland daarom.

Maar zaterdagmiddag gingen dan de beker wedstrijden van start waarbij Ternaard uit naar FC Leo moest uit Leens en spelend in de 4e klasse, dit werd als een oefenwedstrijd beschouwd. Onder leiding van scheidsrechter Gorter uit Grijpskerk, was het Ternaard  dat om half drie mocht aftrappen. Het was FC Leo dat echter de eerste goede aanval mocht opzetten en gevaarlijk werd, maar het was laatste man Roel Hoekstra die het gevaar indamde ten koste van een ingooi. Maar in de 3e minuut was het Ternaard dat gevaarlijk werd als Remco van de Kooi op links een goede pass gaf op Danny Post die zich goed vrij speelde en kon uithalen maar zijn schot ging naast het doel van FC Leo. In de 15e minuut was het Remco van der Kooi die er alleen vandoor ging richting doel van FC Leo , maar in de achtervolging ten val werd gebracht. De FC Leo speler kreeg geel waar rood op zijn plaats was geweest. De vrije trap leverde niets op voor Ternaard dat hierna meer druk begon uit te oefenen op FC Leo maar dat nog geen doelpunt opleverde.Zo werd in de 18e minuut een doelpunt van Ternaard afgekeurd door scheidsrechter Gorter wegens buitenspel. Hierna in de 21e minuut was het FC Leo dat op 1-0 kwam uit een vrije trap en bijna in de 25e minuut werd het 2-0 als in de kluts de bal bijna in het Ternaarder doel rolde, maar keeper Anne Hellinga kon nog net voor de doellijn redding brengen. Hierna herpakte Ternaard zich en in de 38e minuut was er een prachtige aanval die begon bij Nutte Cuperus die Simon van der Weg aanspeelde die op zijn beurt de bal meegaf aan Remco van der Kooi die enkele tegenstanders omspeelde en daarna de bal breed legde op Danny Post die kon uithalen, maar helaas verdween de bal hoog over het FC Leo doel. Toch kwam Ternaard in de 40e minuut verdiend op 1-1 als Gosse Reinder Kingma enkele FC Leo spelers uitspeelde en hierna ook nog de keeper, was het een koud kunstje van Gosse Reinder om de 1-1 in te tikken. Dit werd tevens ook de ruststand.

Na rust kwamen Diether de Jong en Jacob van der Veen in het veld voor Jitze de Beer en Nutte Cuperus.Meteen vanaf de aftrap was het Ternaard dat bijna op 1-2 kwam als Remco van der Kooi prima op links de bal langs de doelman schoot. Ternaard begon sterker te worden en met enkele  prima aanvallen werd FC Leo terrug gedrongen wat leidde in de 64e minuut tot de verdiende 1-2 door Remco van der Kooi. Gelijk hierna wisselde trainer Kootstra Roel Hoekstra ( net terrug van vakantie) en bracht Wietse Sipma voor hen in het veld. Zo werd het in de 68e minuut ook nog 1-3 als Jacog van der Veen met een mooie pass Remco van der Kooi bereikte die goed door ging en de bal achter  de doelman van FC Leo schoot. Ternaard speelde hierna rustig de wedstrijd uit, en moest helaas Janco Postma geblesseerd het veld verlaten en kreeg een speler van FC Leo nog rood in een toch sportieve wedstrijd. Met elkaar een verdiende 1-3 overwinning voor Ternaard dat a.s. dinsdagavond oefent in Driesum tegen Viod. Aanvang 20.00 uur. Komende zaterdag de bekerwedstrijd thuis tegenZwaagwesteinde zm.