Nog nooit in de clubhistorie van de voetbalvereniging Ternaard heeft men ooit met 16-0 gewonnen van een tegenstander. Gezegd moet worden dat ZEC de ploeg uit Zandeweer zeer gehavend naar Ternaard toe was gekomen, want het miste maar liefst 7 basis spelers.

Na een telleurstellend gelijkspel van afgelopen zaterdagmiddag in de derby tegen Holwerd,2-2, was Ternaard dinsdagavond gebrand bij een overwinning op ZEC, en met in gedachten al bij de wedstrijd van a.s. zaterdagmiddag als de kraker wordt gespeeld tussen Ternaard en Rood Zwart Baflo, wou trainer Kootstra dinsdagavond een gemotiveerd en scherp Ternaard zien spelen.

Trainer Kootstra kon ook vanavond nog niet beschikken over laatste man Roel Hoekstra en begon op de bank met David de Vries ,Jurjen Sipma en Arnold Kingma. Onder ideale weersomstandigheden was het om 20.00 uur scheidsrechter Adema die voor het begin van de eerste helft floot en ZEC mocht aftrappen maar meteen de bal al moest inleveren aan de  voorwaartsen van Ternaard waarbij Jacob van der Veen in de 2e minuut de bal scherp voor bracht vanaf de linker kant en een ZEC speler ongelukkigerwijs de bal pardoes achter zijn eigen keeper schoot en zo Ternaard op 1-0 bracht. Ternaard zette ZEC meteen hierna vast op eigen helft en in de 7e minuut was het Simon van der Weg die uit een mooie aanval de 2-0 inschoot. Zo kon Ternaard naar hartelust combineren en werd het in de 14e minuut uit een hoekschop genomen op links door Jitze de Beer door Gosse Reinder Kingma 3-0. Ternaard was heer en meester en uit een mooie aanval was het in de 19e minuut Simon van der Weg die Remco van der Kooi wegstuurde die daarna de bal voorbij de uitgelopen keeper van ZEC speelde op Gosse Reinder Kingma die simpel de bal in het lege doel schoot en zo Ternaard op 4-0 bracht. In de 21e minuut was het de opkomende Jan Pieter Prins die met een prachtig afstand schot de 5-0 noteerde.Zo kon ZEC alleen maar tegenhouden en na 25 minuten voetbal in de eerste helft had keeper Anne Hellinga nog geen enkele bal gehad. Zo werd het in de 27e minuut zelfs al 6-0 door Remco van der Kooi uit een mooie aanval die begon bij Jan Pieter Prins. Helaas raakte Remco van der Kooi in de 30e minuut geblesseerd aan zijn enkel en werd gewisseld waarna David de Vries voor hem in het veld kwam. Net koud in het veld, of David ging in de 33e minuut op volle snelheid over links door waarna hij bij de achterlijn de bal prima voorbracht op de inkomende Gosse Reinder Kingma die de 7-0 aantekende. In de 35e minuut was het opnieuw Gosse Reinder Kingma die ook de 8-0 mocht inschieten. Zo werd het zo langzamerhand een schiedtent in Ternaard dat ZEC alle hoeken van het veld liet zien. In de 43e minuut was het Jan Pieter Prins die zich prima vrij speelde en daarna de bal voor bracht op de vrij staande Gosse Reinder Kingma die simpel de 9-0 inschoot, waarna Gosse Reinder op slag van rust ook nog de 10-0 maakte en tevens zijn 6e doelpunt voor rust.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat gelijk ZEC weer vast zette op eigen helft. Toch stokte het even na rust met de doelpunten machine van Ternaard, maar was het in de 57e minuut als de 11-0 werd ingeschoten door Danny Post uit een voorzet van Gosse Reinder Kingma. In de 59e minuut werd het door Jan Pieter Prins al 12-0 waarna trainer Kootstra Nutte Cuperus naar de kant haalde en goodold Jurjen Sipma voor hem in het veld bracht. Zo werd het in de 65e minuut door Jitze de Beer 13-0 en in de 68e minuut door Danny Post 14-0. In de 74e minuut wisselde Trainer Kootstra Teake Jan Keegstra en bracht Arnold Kingma voor hem in veld. In de 76e minuut werd het uit weer een mooie aanval van Ternaard door Jacob van der Veen 15-0 en in de slotfase ook nog eens 16-0 door Gosse Reinder Kingma die totaal 7 doelpunten maakte in deze wedstrijd die nooit echt een wedstrijd was geweest en helaas aan het einde nog wat onvriendelijk werd door enkele spelers van ZEC tegen scheidsrechter Adema die 3 maal geel trok waarvan de tweede gele kaart voor een ZEC speler na de wedstrijd, met rood werd bestrafd voor de ZEC speler. Met elkaar dinsdagavond een doelpuntenfestijn in Ternaard,dat hoop ik zaterdagmiddag klaar is voor de topper tegen Rood Zwart Baflo.