K800 P1210422

Ternaard behaalde zaterdagmiddag een moeizame overwinning op een zwak Wardy dat met veel inzet het Ternaard lastig wilde maken. Ternaard dat een doelpunt zag afgekeurd en een bal op de lat en paal zag belandden vroeg in de wedstrijd, had het daarna  moeilijk om in de wedstrijd te komen, mede door dat het tempo veel te laag was.

Trainer Kootstra kon deze middag niet beschikken over doelman Anne Hellinga nog geblesseerd waar door Bert Bakker deze minddag keepte en ook Roel Hoekstra nog geblesseerd. Afwachten was het hoe Danny Post door de warmingup kwam, maar gelukkig kon hij spelen. Verder begon hij op de bank me Remco van der Kooi, Andries Vlasman en Simon Jan Dijkstra.

Het is even voor half drie als pupil van de week Mohammed Aldaher de wedstrijdbal aangeboden door Waaksma Transport, aanbood aan scheidsrechter van Houten uit Surhuisterveen die hierna voor het begin van de eerste helft floot en Wardy mocht aftrappen. David de Vries onderschepte meteen de bal en ging goed door en bracht daarna de bal voor, maar er waren geen voorwaartsen meegekomen zodat de verdediging van Wardy de bal kon wegwerken. In de 2e minuut opnieuw een goede mogelijkheid voor Ternaard als Jacob van der Veen  in de zestien de bal voor de voeten kreeg en mocht uithalen, maar dit doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Daarna was het Gosse Reinder Kingma die in de 17e minuut zijn inzet op de paal zag belanden, waarna in de 29e minuut hij de bal op de lat schoot. Zo kreeg Ternaard mogelijkheden maar liet de afwerking te wensen over. In de 35e minuut moest Simon van der Weg geblesseerd het veld verlaten en kwam Simon Jan Dijkstra voor hem in het veld. Ternaard deelde nog een paar plaagstootjes uit, maar echt gevaarlijk kon men niet worden en Wardy stelde hier ook bitter weinig tegen over zodat de rust in ging met een 0-0 stand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu meer initiatief toonde  en Wardy meer terug drong op eigen helft. Zo werd het in de 49e minuut uit een hoekschop bijna 1-0 door Remco van der Kooi, maar zijn inzet belandde op de paal. Ternaard kreeg hoekschop na hoekschop te nemen maar deze leverden allemaal niets op.Zo zag in de 51e minuut Jan Pieter Prins zijn vleigend schot net over het Wardy doel verdwijnen. Maar eindelijk in de 63e minuut dan toch de verdiende voorsprong voor Ternaard als David de Vries prima vanaf rechts de bal voorbracht op de inkomende Remco van der Kooi die de 1-0 inschoot. Ternaard moest nu doortrekken, maar de combinatie,s liepen niet lekker en ging er veel mis.Zodoende bleef Wardy er in geloven en op zoek naar de gelijkmaker, maar steeds strandde men in het strafschop gebied van Ternaard. In de 75e minuut werd Jacob van der Veen naar de kant gehaald en kwam Andries Vlasman voor hem in het veld. In de 81e minuut was het Jitze de Beer die er alleen van door ging en in de achtervolging in het strafschop gebied van Wardy onderuit werd gehaald. Scheidsrechter van Houten die er boven op stond gaf Ternaard een strafschop die door Gosse Reinder Kingma werd ingeschoten  en die zo Ternaard op 2-0 bracht. De buit was binnen, maar echt geweldig ging het niet deze middag. Tocht werd het in de 86e minuut nog 3-0 door opnieuw Remco van der Kooi die enkele tegenstanders uitspeelde en hierna onhoubaar de bal achter de doelman van Wardy schoot. Zo was het na 90 minuten voetbal de goed leidende scheidsrechter van Houten die voor het einde floot. Ternaard had gedaan wat het moest doen, en dat was winnen. Het kan zich opmaken voor nacompetitie voetbal.