Wederom verlies voor Ternaard en opnieuw voor beide ploegen zaterdagmiddag een belangrijke wedstrijd om uit de gevarenzone te komen. Beetgum dat de laatste zes wedstrijden had verloren, moest een te kloppen ploeg zijn voor Ternaard zaterdagmiddag. Helaas liep het anders voor Ternaard dat een Beetgum tegenover zich kreeg dat met een felheid en strijlustigheid Ternaard bestreed en verdiend ook nog eens met 3-0 won.

Trainer Henk de Boer miste deze middag de geblesseerde keeper Jaap Gulmans en Teake Jan keegstra en zo kwam keeper Anne Hellinga op doel. Verder begon hij op de bank met Gosse Reindert Kingma net terug van vakantie, Remco van der Kooi en Simon van der Weg. Onder leiding van scheidsrechter Vogelzang uit Mantgum, was het om half drie Ternaard  dat mocht aftrappen en de eerste aanval mocht opzetten die echter niets opleverde, waarna Beetgum er snel uitkwam over links en hierna even buiten het strafschop gebied van Ternaard een vrije trap mocht nemen. Deze werd gevaalijk ingebracht, maar duwen van een Beetgum speler was het hierna Ternaard dat een vrije trap mocht nemen. In de 6e minuut de eerste hoekscop voor ternaard die door Danny Post goed werd voorgebracht waarop de keeper van Beetgum Jaap Monsma de bal zou vangen  maar de bal losliet waarna Jacob van der Veen zou inschieten, maar het was toch keeper Montsma van Beetgum die in tweede instantie  de bal alsnog klemvast kreeg.. Ternaard kwam na tien minuten voetbal beter in de wedstrijd en met enkele goede aanvallen werd Beetgum terug gedrongen. Zo ook in de 16e minuut als Anne Rienk Syens Danny Post over rechts wegstuurd die hierna de bal prima voorbracht op Jacob van der Veen die meteen uithaalde maar zijn inzet net naast het doel van Beetgum zag vedwijnen. In de 18e minuut opnieuw een prima aanval van Ternaard als Jan Pieter Prins een lange bal op Jacob van der veen gaf die enkele tegenstanders uitspeelde en daarna de bal meegaf aan Jitze de Beer die kon uithalen maar ook zijn inzet verdween naast het doel van Beetgum..Dit waren toch kansen voor Ternaard  om de score te openen, maar zo liet men Beetgum in de wedstrijd komen want in de 21e was het Beetgum dat er goed uit kwamwaarna de bal vanaf links prima werd voor gebracht op een mede speler die helemaal vrij kon inkoppen en zo Beetgum op een 1-0 voorsprong bracht. Het was hierna Beetgum  dat met veel inzet en felheid het Ternaard behoorlijk lastig maakte en in de 39e minuut zelfs drie opgelegen kansen kreg, maard met een fantastische redding kon keeper Hellinga de schade nog beperkt houden voor Ternaard. Echter in de 43e minuut werd het wel 2-0  voor Beetgum dat met een goede aanval zich zelf beloonde..

Na rust zou er toch wat moeten gebeuren bij Ternaard. Zo kwan Gosse reinder Kingma in de ploeg voor Jitze de Beer en ging Wietse Sipma vanuit de spits op het middenveld spelen. Het was in de 48e minuut als Ternaard een grote kans kreeg als Roel Hoekstra de bal vanaf rechts voor bracht op Jacob van der Veen die meteen uithaalde  maar de bal pardoes  in de hande van de keeper van Beetgum schoot. Dit was toch de kans voor aansluiting van Ternaard, maar ook deze kans werd niet benut. Het was toch weer Beetgum dat er snel uitkwam waarbij de bal scherp werd voorgebracht in het strafschop gebied van Ternaard en de bal hierna tegen de hand van Wietse Sipma via de grond. Strafschop oordeelde scheidsrechter Vogelzang en zo mocht beetgum in de 50e minuut een strafscop nemen die prima werd ingeschoten en zo Beetgum op 3-0 kwam. Wat Ternaard ook probeerde, het geluk zat ook niet mee en alles wat Beetgum probeerde lukte wel deze middag. Zo ook in de 58e minuut als Jacob van der Veen alleen op de keeper van Beetgum kon afgaan maar zag dat keeper Jaap Monsma goed zijn doel was uitgekomen en zich op de bal wierp en zo Ternaard van scoren afhield. In de 63e minuut wisselde trainer de Boer Anne Rienk Syens en bracht Remco van der Kooi voor hem in het veld en was het gelijk in de 64e minuut als Ternaard een strafscop mocht nemen, wegens hands van een Beetgum speler. Wietse Sipma belaste zich hiermee maar moest toezien dat keeper Monsma de bal stopte ten koste van een hoekschop die ook niets zou opleveren voor Ternaard. Zo kwm in de 75e minuut nog Simon van der Weg in het veld voor Janco Postma, maar echte kansen creeerden beide ploegen niet meer waarna na 90 minuten voetbal scheidsrechter Vogelzang voor de laatste keer floot  en Ternaard een gevoelige nederlaag leed tegen Beetgum. Het word nu dringen in de onderste regionen van deze klasse. Volgende week is Ternaard vrij,waarna de volgende wedstrijd uit is tegen Franeker.