Afgelopen zaterdag de ontmoeting tussen het te laag staande WTOC en Ternaard wat  goed aan de competitie is begonnen. Naar de stand kijkend  zou je voorafgaand aan het duel ook kunnen zeggen dat dit voor Ternaard niet al te grote problemen mag opleveren. Uiteraard ligt hier ook de valkuil van Ternaard. De scherpte ontbrak deze middag en kansen die er normaliter in gaan werden nu om zeep geholpen.

Ternaard begon goed aan de wedstrijd en de eerste twintig minuten waren dan ook voor de gasten. Gosse Reinder Kingma raakte de paal en Jan Pieter Prins zijn inzet werd vanwege buitenspel afgekeurd. Na ruim twintig minuten mocht WTOC twee keer kort na elkaar een corner nemen en beide keren werd hetzelfde recept voorgeschoteld. Bij de tweede keer wist WTOC tot scoren te komen, toen de bal op de zestien werd gelegd, het middenveld van Ternaard niet goed stond en zo kon de opkomende verdediger de bal droog in het doel schieten. Nog niet bekomen van de schrik was het opnieuw raak. Een voorzet van WTOC vanaf de rechter kant werd door niet goed ingrijpen van een verdediger van Ternaard ingekopt 2-0. Hierna waren er weer goede kansen voor Ternaard . Maar was het afmaken van deze kansen vandaag niet besteed aan de voorwaartsen. WTOC kwam nogmaals goed door en schoot nog een keer raak, echter werd deze vanwege buitenspel afgekeurd. Zo gingen beide ploegen naar binnen voor een bakje thee.

De tweede helft een weinig veranderend spelbeeld en Ternaard probeerde het wel, echter was het oppassen voor de snelle uitbraken van WTOC. De beste kans was nog voor Ternaard maar Remco van der Kooi kon niet zijn voet tegen de bal krijgen. Na 66 minuten werd het toch 3-0, echter deze had nooit mogen worden goedgekeurd. Over een pass van een aantal meters stond een speler van WTOC  ruim buitenspel maar mocht doorgaan van de scheidsrechter, ondanks het vlagsignaal van zijn assistent. Hij liet deze echter staan en de uitbraak leverde een doelpunt op. Ternaard protesteerde uiteraard , maar dit leverde niets op en mocht aftrappen. Hierna raakte een speler van Ternaard een speler van WTOC zonder dat de bal in de buurt was en ontstond er een opstootje. Scheidsrechter Bakker reageerde amper en besloot zo van het veld te lopen. Hij had ook geen zin meer om de wedstrijd een vervolg te geven.

Jammer maar helaas. Wat tot nu toe opvalt in deze klas is dat er onnodig veel gedoe is op en rond het veld. Mensen die besluiten om op zaterdagmiddag een wedstrijd te bezoeken en menen tegenstanders en scheidsrechter e.d. te moeten vernederen met onnodig negatief taalgebruik kunnen misschien beter thuis blijven. Het is deze verslaggever al een aantal weken opgevallen dat men zeer verbitterd reageerd en schoffeert. Misschien is het wat om de komende weken hier eens goed over na te denken. Zaterdag is Ternaard vrij en op 23 november zal men weer de wei in moeten om het op te nemen tegen het goed presterende  SC Kootstertille van trainer Pieter Santema.