Doordat Ternaard en Viod beide zaterdagmiddag geen competitie/beker verplichtingen hadden, werd er Donderdagavond bij 4e klasser en koploper Viod in Driesum een oefen wedstrijd gespeeld. Trainer de Boer van Ternaard begon op de bank met Wietse Sipma, Anne Rienk Sijens en Jelle Soepboer. Verder hield hij de licht geblesseerde Jacob van der Veen, Roel Hoekstra en keeper Bert Bakker uit de basis.

Het was meteen Viod dat met veel snelheid endruk naar voren de een na de andere aanval op zette waarbij in de 15e minuut het volkomen verdiend op 1 – 0 komt. Zo nu en dan kan Ternaard een goede aanval opzetten, maar echt gevaarlijk kon men niet worden. Want het is Viod dat met goede aanvallen kansen krijgt, maar dankzij goed keeperswerk van Anne Hellinga kan deze de schade beperkt houden.tot de 26e minuut als Viod opnieuw toeslaat en de 2 – 0 maakt. Ze voetballen veel gemakkelijker in de eerste helft dan Ternaard Dit was ook de ruststand.

Na rust blijven Janco Postma, Jitze de Beer en Teake Jan Keegstra achter in de kleedkamer. Ternaard begint nu beter  aan de wedstrijd en creeerd nu ook kansen. Zo is het David de vries die prima vanaf rechts het strafschop gebied in duikt, maar werd vastgehouden en ten val komt in het strafschop gebied van Viod. Echter de scheidsrechter legt de bal buiten het strafschop gebied. De vrije trap wordt gevaarlijk in de doelmond gebracht en wordt goed ingekopt door Hendrik Talsma, maar een verdediger van Viod kan de bal nog wegkoppen. Hierna krijgt Ternaard nog enkele hoekschoppen achter elkaar te nemen die toch steeds goed werden voorgebracht, maar het leverde geen doelpunten op. Maar ook Viod kreeg nog goede mogelijkheden, maar ook dat leverde niets op. Maar met Wietse Sipma  en Nutte Cuperus en Goed keeperswerk van Anne Hellinga Stond het achter als een huis. Over het geheel gezien kan Kan Ternaard terug kijken op een nuttige wedstrijd. Eindstand 2 – 0 voor Viod.