Zaterdagmiddag het inhaalduel Ternaard – GSVV op sportcomplex  “De Bourfinne” de wedstrijd die op 18 januari j.l. werd afgelast ivm de slechte gesteldheid van het veld in Ternaard. Beide ploegen konden de punten wel gebruiken en vechten voor lijfsbehoud in deze 4e klasse. Trainer Blom van Ternaard kon over een bijna fitte selectie beschikken. Maar miste nog steeds de geblesseerde Gosse Reinder Kingma – die overigens maandag wordt geopereerd aan zijn kruisbanden,Sterkte Gosse namens de gehele selectie – Hendrik Talsma,Nutte Cuperus en Hotze Ferwerda en Tsjerk Meijer die op de bank begon samen met Jacob van der Veen en Kevin Post.Het was pupil van de week Hidde Streekstra die even voor half drie de wedstrijdbal, aangeboden door onderhouds bedrijf Jurjen Botma, aanbood aan scheidsrechter Brouwer uit Suameer die hierna voor het begin van de eerste helft floot en Ternaard mocht aftrappen.

Beide ploegen tasten elkaar de eerste minuten wat af met weinig goed voetbal en veel foute pase,s. Pas in de 14e minuu thet eerste gevaar van de kant Ternaard als een diep gespeelde bal van achter uit over de verdediging van GSVV heen gaat en Roel Hoekstra hier allert op reageerd en alleen door kan gaan richting doelmanvan der Meer van GSVV, maar een verdediger van GSVV kan nog net de bal van Roel Hoekstra afnemen om erger te voorkomen voor GSVV. Zo golft het spel op en neer met weinig hoogtepunten en is het in de 38e minuut GSVV dat zijn eerste goede mogelijkheid krijgt als Jan Lammert Brandsma zich net voor de zestien van Ternaard vrijspeelt en mag uithalen, maar zijn inzet verdwijnt naast het Ternaarder doel. Maar in de 42e minuut is het wel raak voor GSVV als een strakke voorzet vanaf links wordt ingekopt door Jornt Halma die zo GSVV net voor rust op een 0 -1 voorsprong brengt.Ternaard probeert het nog wel, maar de rust gaat in met de 0 -1 voorsprong voor GSVV.

Na de rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu met meer overtuiging moet gaan voetballen. Toch is het GSVV dat de eerste kans krijgt, maar de voorzet vanaf links van Sytze de Haan kan nog net op tijd door Janco Postma worden weggewerkt voordat Jan Lammert Brandsma gevaarlijk kon worden. In de 49e minuut wordtTernaard voor het eerst in de tweede helft gevaarlijk als Arnold Kingma vrij in het strafschop gebied van GSVV kan uithalen maar helaas is zijn inzet te zacht en een gemakkelijke prooi voor doelman van der Meer van GSVV.In de 62e minuut had Ternaard een strafschop moeten hebben toen Jurjen Sipma onderuit werd gehaald in het strafschop gebied van GSVV, maar scheidsrechter Brouwer wilde van niets weten en liet doorspelen. Roel Hoekstra is het hier niet mee eens en krijgt dan ook geel van scheidsrechter Brouwer. In de 62e minuut is het GSVV speler Louis Hylkema die alleen  richting doelman Klaas Johan Hoekstra kan gaan. Het lobje waar hij mee probeert te scoren wordt uistekend gestopt door Klaas Johan, de keeper van de thuisploeg. Het is hierna GSVV dat kans op kans krijgt mede door het feit dat Ternaard moet komen en de voorwaartsen van GSVv naar hartelust kunnen counteren. Trainer Blom ast in de 76e minuut twee wissels toe en haalt Anne Rienk Sijens en Arnold Kingma naar de kant en brengt Jacob van der Veen en Kevin Post voor hen in het veld. Maar  ook zij kunnen de stand niet recht trekken. GSVV krijgt de beste kansen maar faalt in de afwerking. Na 90 minuten voetbalis het de goedleidende scheidsrechter Brouwer die voor de laatste maal fluiten moet Ternaard opnieuw een gevoelige nederlaag slikken en wordt het nu wel heel moeilijk voor handhaving in de vierde klasse.