MARRUM – V.v. Ternaard reisde zaterdagmiddag af naar het gepromoveerde Marrum dat fraai in de middenmoot stond en zelfs afgelopen zaterdag uit bij Ropta boys nog won. Ternaard daarentegen kreeg een forse tik van koploper Opende afgelopen week en dus was het voor trainer van Gorsel en zijn mannen afwachten hoe men deze tik had verwerkt.

Keeper Nanning Bulthuis ontbrak nog met een blessure en de jeugdige Sietse van der Weg werd zijn vervanger. Ook Jan Pieter Prins was wegens een schorsing nog afwezig, maar kon van Gorsel wel weer over Diether de Jong en Andries Vlasman beschikken.

Onder leiding van scheidsrechter Vonk uit Hoogkerk, was het Marrum dat om half drie mocht aftrappen en de eerste aanval op zetten die echter niets zou op leveren. Maar in de 3de minuut is het dan Marrum dat er snel uit komt over links waarna Marrum speler Erik Dijkstra de bal scherp voor brengt en waarbij de bal net over de handen van keeper Sietse van der Weg heen gaat maar voor Marrum gevaarlijk kan worden is het Wesley Plooy die de bal kan weg werken en Diether de Jong op rechts aan speelt die er snel van door gaat en daarna de bal voor brengt op de vrij staande Andries Vlasman, maar helaas krijgt net niet Andries de bal goed voor zijn voeten om uit te halen zodat nu een verdediger van Marrum de bal kan weg werken. In de 17de minuut de beste kans voor Marrum als de op rechts staande Cornelis Bolding de bal over David de Vries heen speelt en daarna alleen op keeper Sietse van der Weg kan afgaan die net te laat bij de bal is waar door Bolding kan uit halen, gaat gelukkig voor Ternaard de bal voor langs het doel. Zo blijft het een open wedstrijd met twee aanvallende ploegen en ziet in de 20ste minuut Andries Vlasman zijn inzet net voor langs het Marrumer doel gaan en is het in de 23ste minuut Diether de Jong die alleen op keeper Durk Bierma van Marrum kan afgaan, maar helaas de inzet van Diether gaat naast het Marrumer doel. Dit zijn toch kansen jongens die erin moeten. Zo brak de rust aan met een 0-0 stand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat gelijk in de 46ste minuut al een hoekschop moet weggeven. De hoekschop voor Marrum werd scherp ingebracht en bij de tweede paal staande Cornelis Bolding neemt in één keer de bal op zijn schoen en schiet zo Marrum naar een 1-0 voorsprong. Nog maar net bekomen van de schrik, is het in de 50ste minuut Erik Dijkstra die in een wir war van spelers zomaar de 2-0 onbegrijpelijk kan in schieten. Hoe was dit nou mogelijk. Het werd in de 52ste minuut nog erger als Marrum op links opnieuw een hoekschop mag nemen die prima wordt voorgebracht en in de kluts is het Hedzer Boersma die de 3-0 intikt. Ternaard dat de eerste helft prima speelde en Marrum weinig ruimte gaf, is het in de tweede helft Ternaard dat veel te veel ruimte gaf aan de snelle voorwaartsen van Marrum die steeds gevaarlijk uitbraken. In de 53ste minuut is het Teake Jan Keegstra die in het veld komt voor Wesley Plooy en is het eindelijk in de 55ste  minuut Ternaard dat een prima aanval op zette waar Diether de Jong over links op volle snelheid door gaat en daarna bij de achterlijn de bal voor brengt tweede paal waar Teake Jan Keegstra prima in komt maar in plaats te koppen wil hij de bal met zijn voet in schieten waar door de bal nu net naast het Marrumer doel verdwijnt. In de 85ste minuut wisselt trainer van Gorsel nog Andries Vlasman en brengt hij Ronald Post voor hem in het veld. Echter ook Ronald kan het tij niet keren en moet Ternaard toe zien hoe in de 88ste minuut Cornelis Bolding met zijn uithaal de 4-0 aan tekende voor Marrum. Na 90 minuten voetbal is het hierna de goed leidende scheidsrechter Vonk die voor het laatst floot. Na afloop was iedereen erover eens dat Ternaard voor rust met 0-2 voor had moeten staan en dat is momenteel het probleem het scorend vermogen. Volgende week thuis de derby tegen Ropta Boys en laten we hopen dat dan het vizier wel op scherp staat.