K800 P1200862

Ternaard speelde afgelopen zaterdag zijn eerste thuiswedstrijd in deze competitie tegen Noordpool. Vantevoren werdgedacht dat dit een tegenstander was die ook de nodige titel aspiraties had, maar Noordpool is geen moment in de wedstrijd geweest. Ternaard overheerste de gehele wedstrijd en dat resulteerde in een 6-0 overwinning.

Ternaard begon met de niet geheel fitte Gosse Reinder Kingma  op de bank maar met de terrug gekeerde Roel Hoekstra als slot op de deur. Vanaf het begin domineerde Ternaard de wedstrijd en had volgens het publiek zich zelf wel eerder  mogen en kunnen belonen. De eerste grote kans kwam van Remco van der Kooi maar de bal ging net aan de verkeerde kant van de p[aal  naaast het doel. Na een goed opgezette aanval kwam de bal op links bij Jacob van der Veen die de bal voor gaf op Danny Post die zorgde voor de 1-0 in de veertiende minuut. Ternaard ging door en wilde zo spoedig mogelijk  de deur in het slot gooien. Dit slaagde wat betreft het spel goed, alleen had Ternaard deze wedstrijd wel eerder kunnen beslissen. Het duurde tot de 45ste minuut voordat Ternaard  de terechte 2-0 maakte. Deze kwam via een  door hands gegeven panelty van de voet van Jan Pieter Prins. Gelijk hirna floot de prima leidende scheidsrechter  Henk Swart voor de rust.

Na de rust ging een ongewijzigt Ternaard gelijk op zoek naar meer doelpunten.Ternaard bleef de druk erop houden en  dit resulteerde  in de nodige mogelijkheden. Helaas moest in de 56ste minuut aanvoerder Wietse Sipma het veld verlaten met een spierblessure.Na deze wissel kreeg Ternaard een corner die door Jitze de Beer strak werd voorgezet op de goed inlopende Danny Post die keihard de bal achter de doelman van Noordpool kopte. Ternaard ruikte bloed en ging door wat opnieuw resulteerde in een panelty. Jan Pieter Prins ging over echts het strafschop gebied in en werd onreglementair tegen de grond gewerkt. Jan Pieter ging zelf achter de bal staan en schoot voor de tweede maal deze wedstrijd strak binnen vanaf elf meter. Gelijk hierna de 5-0 van de voet van Jacob van der Veen en het was opnieuw Jan Pieter Prins die zijn derde van deze middag binnen werkte 6-0. Ternaard wisselde beide linkspoten Jacob van der Veen en Remco van der Kooi voor de b-junioren Gerlof Dijkstra en  Andries Vlasman. Ternaard bleef overheersen maar kwam niet meer tot scoren.

Een goede overwinning welke vertrouwen geeft voor de komende zaterdag als Ternaard uitkomt tegen GSVV uit Gerkesklooster/Stroobos