Ternaard E2 was uitgevoetbald maar kon nog kampioen worden. Daarvoor moest Drachtster Boys E9 de inhaalwedstrijd op 4 juni tegen Opende E3 wel verliezen. Op papier moest dit voor de ploeg uit Drachten een makkelijke opgave worden tegen de nummer laatst van de competitie. Maar niets bleek minder waar en Opende E3 wom met maar liefst 10-2 van Drachster Boys E9 waardoor Ternaard E2 zich voorjaarskampioen mag noemen.

We hebben met z,n allen een prachtig seizoen gehad dit jaar. Maar dit is de kroon op het harde werken van de afgelopen 2 jaar. De dame en jongens hebben het afgelopen seizoen zeer goed voetbal laten zien. Zo wisten ze een aantal keren een achterstand om te buigen tot winst, puur op karakter,inzet en blijven voetballen. Dit is een groot compliment voor de hele ploeg. Peter en ik(Richard) vinden dan ook dat ze dit kampioenschap dik hebben verdiend.

Dat ze goed gevoetbald hebben blijkt ook wel uit de resultaten. Zo hebben ze van de 23 wedstrijden, 6 x (net) verloren en de rest gewonnen. Dit heeft geresulteerd in 108 Doelpunten voor en slechts 39 tegen.De doelpunten makers dit seizoen zijn: Nikaj met 59 doelpunten; Nanne met 36 doelpunten; Gerda met 8 doelpunten; Klaas Hidde met 1 doelpunt en Almer (heeft 1 beker wedstrijd meegedaan) met 4 doelpunten.

Peter en ik (Richard) willen jullie dan ook van harte feliciteren met dit prachtige resultaat met als beloning het kampioenschap. Op de slotdag willen we hier nog even bij stilstaan. Daarnaast zullen we jullie binnenkort nog een keer in het zonnetje zetten.Jongens bedankt voor het prachtige seizoen en dat er nog vele voetbal successen mogen volgen.