K800 P1150718Ternaard ontving zaterdagmiddag koploper Lions’66 uit Leeuwarden op haar sportcomplex “De Bourfinne”.Ternaard kende een goede reeks en hoopte dat vanmiddag door te kunnen zetten en Lion’66 op een tweede nederlaag te kunnen trakteren, want vorige week werd verrassend thuis van Wardy verloren. Echter zover kwam het deze middag niet, want Ternaard stak niet in grootste vorm en haalde verdiend een gelijkspel uit het vuur. Trainer Hans Blom kon over een fitte selectie beschikken vandaag en begon op de bank met Aant Soepboer, Jacob van der Veen en Jitze de Beer.

Onder leiding van scheidsrechter Draaier uit Drachten, was het Lions´66 dat mocht aftrappen en de eerste aanval op zetten wat gelijk al leidde tot een hoekschop voor de Leeuwarders in de 1e minuut, maar deze zou niets opleveren. Maar in de 8e minuut is het Ternaard dat een kans krijgt als de verdediger van Lions´66 de bal iets te zacht terug speelt op zijn eigen keeper waarop Jan Lammert van der Kooi er prima tusen komt en uithaalt, maar met een geweldige reflex haalt de keeper de bal uit zijn doel ten koste van een hoekschop. Deze wordt door Martinus Hannema goed voor gebracht bi de tweede paal waar Wietse Sipma zou inkoppen maar raakt met zijn hoofd het hoofd van een verdediger van Lions ´66.Maar beide spelers konden gelukkig verder spelen. Maar in de 15e minuut is het Lions´66 dat verrassend aan de leiding komt als Anne Kromhout even over de middellijn wordt aangespeeld en mag opkomen  en hierna uithaalt waarbij de bal via de onderkant van de lat zo het doel van Ternaard  instuit en Lions ´66 op 0 -1 brengt. Ternaard is even van slag en komt niet echt aan voetballen toe en er gaat even veel mis. Dat leid in de 21e minuut tot een 0 – 2 voorsprong voor Lions ´66 als Stef Brouwer uit een hoekschop de bal voor zijn voeten krijgt en zijn tegenstander uitspeeld en mag uithalen  en zo keeper Bert Bakker passeerd. Nu is Ternaard weer wakker want er komt meer felheid in de ploeg van trainer Blom wat in de 24e minuut leid tot een 1 -2. Het is Teake Jan Keegstra die prima over rechts door gaat en bij de achterlijn de bal voor brengt op Gosse Reinder Kingma die zich niet bedenkt en de 1 – 2 inschiet. In de27e minuut opnieuw een kans voor Ternaard als even over de middellijn een speler van Lions ´66 de bnal terrug speeld op zijn eigen keeper, is het Jan Lammert van der Kooi die er op volle snelheid achteraan jaagd waarbij de keeper van Lions ´66  net eerder bij de bal is en het leer zal wegtrappen maar de bal tegen Jan Lammert opschiet en zo de bal nog net naast het doel in het zijnet ziet vedwijnen.Ternaard blijft aandringen en Lions ´66 moet terrug. Dat leid in de 42e minuut tot de gelijkmaker als Jurjen Sipma over links goed opkomt en hierna Martinus Hannema aanspeelt die op zijn beurt Roel Hoekstra aanspeelt die zich goed vrijspeelt en uithaalt en de bal laag in de  verste hoek schiet en zo Ternaard net voor rust op 2 – 2 brengt.

Na rust geen wijzigingen voor Ternaard en wie zou denken dat Ternaard ddor zou gaan kwam bedrogen uit, want het is Lions ´66dat fel van start gaat en Ternaard terrugdrong. Roel Hoekstra in de eerste helft al iets geblesseerd geraakt, moet in de 52e minuut toch het veld verlaten en komt Jitze de Beer voor hem in de ploeg. Ternaard begint slordig aan de tweede helft. Pase,s die niet aankomen en veel bal verlies leid ertoe dat Lions ´66 met goede aanvallen het Ternaard wel erg Lastig gaat maken. Zo ook in de 60e minuut als Mike Rozendaal prima opkomt en verwoestend uithaalt, maar dankzij goed uitstekend keeperswerk van Bert bakker leid dit niet tot een doelpunt maar houd Lions ´66 er een hoekschop aan over. Maar deze leverd niets op.. Lions ´66 hield druk op Ternaard, wat leidde tot een vrije trap op links even buiten het strafschop gebied van Ternaard. Bert Bakker zet een tweemans muurtje neer waarna Andre van Savooyen de vrije trap mag nemen en hard inschiet en ziet dat de bal via het hoofd van Anton Keegstra het Doel ingaat. Dat was dan 2 – 3 stand voor Lions ´66.Dit was grote pech voor Ternaard, maar misschien wel een verdiende voorsprong voor Lions ´66 dat toch wel het betere van het spel had. Bij enkele spelers van Ternaard slaan de pijntjes toe. en zo moeten in de 74e minuut Martinus Hannema  en Anne Rienk Sijens naar de kant en komen Aant Soepboer en Jacob van der veen voor hen in het veld. Ternaard ging op jacht naar de gelijkmaker en die komt er dan ook. In de 82e minuut is het ggoed doorgaan op rechts van Teake Jan Keegstra die bij de achterlijn de bal voor brengt bij Jitze de Beer die uithaalt  waarbij de keeper van Lions ´66 de bal niet klemvast heeft waarop de bal weer het veld instuit en Gosse reinder Kingma er als de kippen bij is om de 3 – 3 in te schieten. Beide ploegen zetten nog eens aan en krijgen nog wat kansen. Eerst is het Gosse Reinder Kingma  die een hard schot net naast ziet gaan  en daarna is het aan de andere kant Mike Rozendaal die zijn inzet ziet gestopt door Keeper Bert Bakker. Hierna fluit scheidsrechter Draaier voor de laatste maal. Ternaard blij met een punt en Lions ´66 teleurgesteld met het gelijke spel. Ternaard is nu twee weken vrij en speelt op 14 Maart een oefen wedstrijd  uit tegen Kootstertille.