Ternaard jo17 moest in de laatste poulewedstrijd aantreden tegen Oostergo/WTOC jo17. Beide ploegen hadden hunbeide wedstrijden dik gewonnen. Ternaard had 1 goal meer gemaakt en daardoor volstond een gelijkspel.

de eerste helft had Oostergo/WTOC het meeste balbezit. Ternaard loerde vooral op de counter en kreeg daaruit ook een aantal kansen. Oook Oostergo/WTOC wist een aantal kansen te creëren,maar deze schoten gingen naast of over, of keeper Gerwin Wiersma stond in de weg. Na de rust (ruststand 0 – 0) begon de thuisploeg goed en wist vrij snel via Remco van der Kooi op een 1 – 0 voorsprong te komen. Na een diepe bal wist Remco met een boogbal de keeper te verschalken. Ook na de goal was Ternaard nog een aantal keren gevaarlijk. Een kwartier na rust was er een duel tussen rechtsback Johnny Sluymer en de aanvaller van de gastheren aan de zijkant van het veld. De bal passeerde hier ruim 30 centimeter de zijlijn, helaas werd dit hoewel hij (de grensrechter van Oostergo/WTOC) slechts op 5 meter afstand stond niet geconstateerd. Nog zuurder voor de m,annen van Ternaard was dat uit deze aanval de 1 – 1 ontstond. Achteraf was dit de ommekeer in de wedstrijd.Oostergo voetbalde vanaf dat moment veel beter  en wist kort na de gelijkmaker ook de 1 – 2 te maken. In plaats van dat Ternaard de aanval zocht, was het vooral Oostergo/WTOC dat nog gevaarlijk was.Een tegenvaller voor Ternaard was ook nog dat Johnny het veld moest verlaten na een ongelukkige botsing. Bij deze botsing raakte Johnny een stuk van zijn tand kwijt en moest het veld direct verlaten voor een bezoek aan de tandarts. Uiteindelijk blijkt dit weer goed te komen. In de laatste 10 minuten was er een alles of niets offensief van de thuisploeg, Oostergo/WTOC stond echter goed en kon net voor tijd nog de 3 – 1 maken. Al met al was deze nederlaag terecht, Oostergo voetbalde beter en had ook het meeste balbezit. Zaterdag 5 november begint Ternaard aan de eerste wedstrijd van de voorjaars – competitie. Volgende week wordt er thuis geoefend tegen Be Quick Dokkum jo17-2.