Ternaard heeft zaterdagmiddag niet voor een verrassing kunen zorgen om zo de 13-0 nederlaag in en bij Grootegast te kunnen doen vergeten. Daarmee was het klasse verschil vandaag opnieuw te groot. Ternaard kon de schade beperkt houden deze middag tot  een 0-5 nederlaag. Trainer Hans Blom van Ternaard moest ook deze middag weer de nodige omzettingen doen in zijn team. Hij miste deze middag maar liefst twee keepers die beide geblesseerd waren en de keeper van de A1junioren moest werken. Wat over bleef was een speler van het tweede team en kantine man Mattijs Boltjes die de taak nog op zich wilde nemen om het doel te verdedigen. Verder begon Ternaard met op de bank Richard van der Meulen, Freddy Minnema en B-junior Jacob van der Veen. Het was even voor half drie toen pupil van de week Cristan Oortgysen de wedstrijd bal – aangeboden door Installatie bedrijf Brander – aanbood aan scheidsrechter Dijkstra uit Drachten, die hierna floot voor het begin van de eerste helft.

Ternaard mocht aftrappen en een aanval opzetten die meteen werd overgenomen door Grootegast en meteen over rechts gevaarlijk kon worden. Maar de voorzet werd prima door Tsjerk Meijer weg gewerkt. In de 12e minuut een klein kansje voor Arnold Kingma die ziet dat de keeper iets te ver voor zijn doel staat en deze wilverschalken  met een mooie lob, maar keeper Erwin Mensink liet zich niet aftroeven en onder schepte de bal. Maar in de 14e minuut is het dan wel raak als Grootegast speler Rolf Hazenberg alleen door kan gaan en in botsing komt met keeper Mattijs Boltjes. Beide spelers blijven geblesseerd liggen, maar scheidsrechter Dijkstra laat wonderbaarlijk genoeg gewoon doorspelen. Waarop het voor Grootegast speler Johan Beute een koud kunstje is om de bal in het lege doel te schieten.en zo Grootegast op een 0-1 voorsprong brengt. Natuurlijk grote protesten van Ternaard zijde , want scheidsrechter Dijkstra Had dit doelpunt nooit mogen goed keuren.Gelukkig konden beide spelers verder spelen. Zo blijft Grootegast het betere van het spel houden en kan Ternaard lleen maar toe kijken hoe in de 20e minuut Grootegast op 0-2 komt door een prima aanval die wordt afgerond door Rolf Haezenberg die de bal simpel achter Mattijs Boltjes schiet. Zo blijft Grootegast aanvallen en krijgt het ook kansen, want in de 23e minuut is het Rick Buma die zou doorbreken, maar Wietse Sipma kan nog redding brengen ten koste van een overtreding die hem geel opleverd. Deze kaart kost Wietse een schorsing dus moet hij de wedstrijd dinsdag uit tegen VCR missen.In de 33e minuut een kans voor Ternaard als Anton Keegstra bijna een fout van een verdediger van Grootegast afstrft, maar is het Ronald Haring die nog net redding kan brengen voor Grootegast en mag Ternaard nog blijven hopen.

Na de rust past Trainer Blom twee wissel toe bij Ternaard en blijven de licht geblesseerde spelers Arnold Kingma en Martinnus Hannema achter in de kleedbox, en komen Jacob van der Veen en Frddy Minnema voor hen in het veld.Het is meteem weer Grootegast wat met goed combinatie spel Ternaard vast zet op eigen helft en wordt het in de 55e minuut 0-3 voor Grootegast als een terug springende bal van de Ternaarder doelpaal door Johan Beute in het doel wordt geschoten. Ternaard kan alleen nog maar tegenhouden en zorgen dat de score niet verder uitloopt. Maar in de 58e minuut wordt het toch 0-4 als Grootegast een hoekschop mag nemen die wordt voorgebracht op Johan Beute die de bal terruglegd op medespeler Rick Buma die vanaf zo,n 20 meter uithaalt en de bal achter de keeper van Ternaard  schiet. Ook Anne Rienk Sijens krijgt geel omdat hij de bal wegtrapt. Dit zijn allemaal frustrtie,s omdat het niet loopt bij Ternaard,maar ook een beetje kinderachtig van scheidsrechter Dijkstra. Hierna wisselt trainer Marcel Poll van Grootegast 3 spelers en ook traner Hans Blom Haalt Anne Rienk Sijens naar de kant en brengt Richard van der Meulen voor hem in het veld. Zo krijgt Roel Hoekstra  nog een kans maar zijn schot mist richting en gaat over het doel van Grootegast. Het wordt in de 66e minuut nog wel 0-5 door Rick Buma die een fraaie aanval perfect afrond. Na 90 minuten voetbal is het scheidsrechter Dijkstra die voor de laatste maal fluit en heeft Ternaard weer niet kunnen winnen en zo een stapje terug moet doen  naar de 5e klasse. Dinsdag-avond wacht het inhaal duel uit tegen VCR. Aanvang 18.45 uur.