Net als vorig seizoen is het Ternaard niet gelukt om te promoveren naar de 4e klasse waarbij Ternaard zijn meerdere Zaterdagmiddag moest erkennen in MSC uit Meppel.

Om half één Zaterdagmiddag vertrok uit Ternaard de touringcar met trainer begeleiders, spelers en supporters richting Meppel voor de allesbepalende wedstrijd tegen MSC voor promotie naar de 4e klasse of handhaving in de 5e klasse. Voor beide ploegen was het de eerste keer dat men tegen elkaar speelde.Voor MSC was het pas het tweede seizoen dat men uitkwam in het Zaterdag voetbal. Trainer Kootstra had 17 selectiespelers meegenomen en begon op de bank met David de Vries de licht geblesseerde Nutte Cuperus, Hendrik Talsma, Andries Vlasman, Arnold Kingma en res keeper Bert Bakker.

Onder leiding van scheidsrechter Oostwoud uit Balkbrug en de ass scheidsrechters mevr Bork-Meijer uit Ruinen en Korf uit Urk was het om 15.00 uur Ternaard dat onder een drukkende hitte mocht aftrappen. Beide ploegen tasten elkaar de eerste minuten wat af. Maar daarna kwam het eerste gevaar uit een counter van MSC wat leidde tot de eerste hoekschop voor MSC, maar de verdediging van Ternaard kon de bal wegwerken. Het was ook MSC dat iets gemakkeliker voetbalde en met snelle acties het Ternaard lastig maakte.In de 6e min leidde dat al tot de 1-0 voorsprong als Jan Pieter Prins zijn tegenstander te gemakkelijk liet gaan en deze kon scoren. Toch was het dezelfde Jan Pieter Prins die met een fraaie actie in de 9e minuut paniek zaaide in de achterhoede van MSC waarbij een verdediger van MSC Jan Pieter ten val bracht wat hem geel opleverde. De vrije trap leverde niets op voor Ternaard Zo bleef Ternaard achter de feiten aanlopen en was het MSC dat steeds dreigend doorkwam en een paar goede mogelijkheden kreeg. Maar gelukkig voor Ternaard liet de afwerking te wensen over van de spitsen van MSC. Zo ook in de 15e minuut als keeper Anne Hellinga een goede inzet van de spits van MSC uit de hoek haalde ten koste van een hoekschop die niets opleverde. Na 22 minuten spelen werd er een drink pauze ingelast. Daarna in de 24e minuut pas echt het eerste gevaar van Ternaard als Gosse Reinder Kingma zich vrij speelde en kon uithalen, waarbij zijn schot net naast het doel van MSC belande.maar in de 26e minuut dan de gelijkmaker als Teake Jan Keegstra op volle snelheid over rechts kon opkomen en bijna onderuit werd gehaald maar staande bleef en daarna bij de achterlijn de bal scherp voorbracht op de inkomende Remco van der Kooi die prima de 1-1 binnenschoot. Bijna in de 29e minuut de voorsprong voor Ternaard als iedereen dacht dat Remco zijn tweede doelpunt maakte, maar de bal viel op het dak van het MSC doel en dus bleef het 1-1. Ternaard dat iets beter in de wedstrijd dacht te komen, was het plotseling in de 30e minuut oponieuw MSC dat uit niets toesloeg, toen de verdediging van Ternaard niet goed ingreep, en de spits van MSC de bal van zijn medespeler zo kon meenemen en beheerst de 2-1 scoorde. Dit werd ook de ruststand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu meer lef moest tonen en metéén de aanval zocht wat leidde in de 46e minuut tot een hoekschop voor Ternaard die niets opleverde. Hierna kregen Jan Pieter Prins en Roel Hoekstra geel door te fel inkomen van scheidsrechter Oostwoud. Het spel golfde op en neer en het was MSC dat een paar kleine kansen kreeg. Maar onder leiding van laatste man Roel Hoekstra kon Ternaard de schade beperkt houden. In de 65e minuut moest de licht geblesseerde Roel Hoekstra het veld verlaten en kwan Hendrik Talsma voor hem in het veld, waardoor Wietse Sipma  de laatste man positie in moest nemen. Zo bleef Ternaard loeren op de kleine kansen die het kreeg maar echt gevaarlijk kon men niet worden. Zo werd in de 70e minuut Jacob van der Veen naar de kant gehaald door trainer Kootstra en kwam David de Vries voor hem in het veld. Zo moest in de 79e minuut keeper Anne Hellinga van Ternaard handelend optreden als de spits van MSC zich vrij speelde en kon uithalen, maar met een fantastische redding hield Anne Ternaard nog in de race. Zo mocht in de 79e minuut Ternaard rand zestien meter gebied van MSC een vrije trap nemen, omdat Remco van der Kooi werd vastgehouden wat hem geel opleverde. De vrije trap werd genomen door Danny Post die de bal net naast het MSC doel schoot.Dit waren dan toch de momenten voor Ternaard waar men het vandaag van moest hebben. Maar in de 82e minuut was de hoop verloren als MSC opo 3-1 kwam door een prachtig schot van de linker spits vam MSC. Ternaard probeerde het nog wel want in de 84e minuut kreeg Remco van der Kooi nog een hele goede kans toen hij alleen op de doelman van MSC kon afgaan, die zijn doel was uitgekomen en met een lob zou hij de keeper verrssen maar deze kon nog net met zijn handen bij de bal. Meteen daarna werd de licht geblesseerde Remco gewisseld en kwam Arnold Kingma de laatste vijf minuten voor hem in het veld. Maar ook hij kon niets meer aan de stand veranderen, want na 90 minuten voetbal floot scheidsrechter Oostwoud voor de laatste keer en moest Ternaard zijn meerdere erkennen in MSC dat beter en gemakkelijker voetbalde en dus verdiend won en dus promoveerde naar de 4e klasse. Ternaard mag het volgende seizoen opnieuw proberen in de 5e klasse.