Zaterdagmiddag stond de wedstrijd Friese Boys 1 – Ternaard 1 op het programma met in de wetenschap dat Ternaard met 11 punten als laatste op de ranglijst stond en Friese Boys met 26 punten op een fraaie 6e plaats.Na de oorwassing vorige week bij De Lauwers, moest Ternaard vandaag punten pakken om aansluiting te krijgen met Oostergo, ASC en Opende. Helaas het werd anders, want Ternaard was niet bij machte om Friese Boys af te stoppen en leed een kansloze  6-0 nederlaag.

Trainer Hans Blom van Ternaard begon vandaag met Richard van der Meulen, Alvin van der Weg Jacob van derVeen en mattijs Boltjes op de bank. Onder leiding van scheidsrechter Talman uit Bosward, was het Friese Boys dat precies om half drie mocht aftrappen en de eerste aanval mocht opzetten en Ternaard meteen onder druk zette en in de tweede minuut rand zestien meter van Ternaard al een vrije trap mocht nemen die echter slecht werd ingeschoten. Daarna is het Ternaard dat er in de 4e minuut gevaarlijk uitkomt over links waar Arnold Kingma prima de bal voor brengt op Roel Hoekstra die echter de bal over het doel kopt. Zo golft het spel de eerste minuten op en neer met een toch gevaarlijker Friese Boys, dat het vizier nog niet op scherp had staan en een paar prima kansen om zeep hielp. Maar in de 22e minuut dan wel de voorsprong voor Friese Boys, dat op links een vrije trapmocht nemen waarbij de bal goed werd voorgebracht en de verdediger van Ternaard bij de eerste paal de bal miste waarop Arjen Bosma in het centrum zo de bal kon inlopen en Friese Boys op een 1-0 voorsprong brengt. Bij Ternaard gaan bij enkele spelers de kopjes al weer naar beneden, want in de 24e minuut wordt het 2-0 opnieuw door Arjen Bosma die de buitenspelval omzeilt en beheerst de bal laag langs keeper KlaasJohan Hoekstra in het doel schiet. Hierna krijgt Friese Boys nog diverse goede mogelijkheden om de score uit te breiden, maar de rust gaat in met een 2-0 voorsprong voor Friese Boys.                         Na de rust blijft Freddy Minnema achter in de kleedbox en komt Alvin van der Weg voor hem in het veld. Ternaard moest nu komen en risico,s nemen en dat leidde direct tot grote kansen voor Friese Boys maar keeper Hoekstra van Ternaard kon telkens redding brengen. In de 57e minuut is het opnieuwraak als er slecht wordt uitverdedigd bij Ternaard en Friese Boys speler Adre Stam zomaar alleen door kan gaan en beheerst de 3-0 kan inschieten. In de 60e minuut wordt het nog erger als Sander Hoekstra een voorzet vanaf links zo kan inschieten en Friese Boys op 4-0 brengt. Ternaard probeert wel iets terug te doen  en Roel Hoekstra ziet een doelpunt afgekeurd wegens buitenspel,en krijgt nog een prima kans als hij alleen door kan gaan, maar hij te lang met inschieten en zo kan een verdediger nog op tijd ingrijpen. Het wordt in de 66e minuut 5-0 door Harmen Hietkamp uit een prachtige aanval van Friese Boys. Trainer Hans Blom wisselt hierna Jurjen Sipma en brengt Richard van der Meulen voor hem in het veld. Zo wordt het in de 72e minuut ook nog 6-0 voor Friese Boys als Sander Hoekstra zomaard alleen door kan gaan en de6-0 mag inschieten. Hierna wisselt trainer Blom ook nog Anton Keegstra en brengt Jacob van der Veen voor hem in het veld. De wedstrijd is dan allang gespeeld en Ternaard kan dan ook alleen maar zorgen dat de score niet nog hoger wordt. Na 90 minuten voetbal,is het de goed leidende scheidsrechter Talman die voor de laatste maal fluit, en Ternaard opnieuw een een dikke nederlaag moet incasseren tegen een grtig Friese Boys dat zeer verdiend won. Volgende week speelt Ternaard thuis tegen Drogeham en dan zal er toch meer strijd gevoerd moeten worden wil men zich nog handhaven in deze 4e klasse.