Ternaard gaat met een goed gevoel de winterstop in na de prima overwinning in de derby tegen Oostergo. Beide ploegen konden wel weer eens een overwinning gebruiken gezien de laatste drie nederlagen voor beide ploegen.. Daarom zaterdagmiddag de laatste wedstrijd voor de winterstop, dus voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd, want zou Ternaard winnen dan haakte het aan bij de middenmoot.

Trainer Henk de Boer van Ternaard miste deze middag de geblesseerde Hendrik Talsma en begon op de bank met res keeper Anne Hellinga, Teake Jan Keegstra, Simon van der Weg en Arnold Kingma.

Onder leiding van scheidsrechter Timmermans uit Hoogkerk was het Oostergo dat om half drie mocht aftrappen. Het eerste gevaar kwam ook van Oostergo toen Willem Sikkema op volle snelheid over links mocht opkomen, maar keeper Jaap Gulmans  zag het gevaar en kwam goed zijn doel uit om de bal nog net op tijd te onderscheppen. Maar in de 4e minuut was het Ternaard dat gevaarlijk werd als Jitze de Beer prima Danny Post op rechts wegstuurde die hierna de bal voorbracht op de vrijstaande Jacob van der Veen die kon uithalen, maar helaas werd Jacob afgevlagd wegens buitenspel. Zo ontspon zich een levendige wedstrijd met veel inzet en strijd, echter van goed voetbal was nog geen sprake door de vele foute passes en balverlies bij beide ploegen. In de 13e minuut eindelijk weer eens een goede aanval van Ternaard die begon bij Wietse Sipma die broer Jurjen  op links wegstuurde en daarna het strafschop gebied indook en uithaalde maar hij schoot de bal net naast het Oostergo doel. En in de 18e minuut was het Oostergo dat een grote kans kreeg als Janco Postma zijn man liet gaan die van links de bal voor bacht op de volkomen vrijstaande Willem Sikkema die zo de bal in het Ternaarder doel kon koppen, maar tot grote opluchting va alles wat Ternaard was kopte hij de bal naast. De grootste kans van de wedstrijd tot nu toe. In de 31e minuut was het Ternaard  dat een [prachtige aanval opzette die begon bij Danny Post die goed over rechts doorging en de bal bracht bij Jitze de Beer die prima inschoot, Maar keeper Geert de Jong van Oostergo stopte zijn schot evenze fraai.Hierna kreeg Oostergo nog een paar kansjes mede doordat Keeper Jaap Gulmans  de bal niet klemvast had waarna er in de kluts tot tweemaal toe wat mogelijkheden onstonden voor Oostergo, maar gelukkig kon de verdediging van Ternaard opruimen. Danny Post zag in de 36e minuut zijn afstand schot nog door doelman Geert de Jong over het doel tikken, waarna  de toegekende hoekschop niets zou opleveren. Ternaard  begon op slag van rust nog eenmaal aan een aanval toen Roel Hoekstra goed over rechts op kwam en hierna naar binnen kwam en uithaalde  waarbij de bal door een Oostergo speler met de hand werd geraakt. Strafschop oordeelde scheidsrechter Timmermans. De toegekende strafscop werd door Gosse Reinder kingma prima ingeschoten en zo kwam Ternaard  nog net voor rust op een 0 – 1 voorsprong.

Na rust die kort werd gehouden door scheidsrechter Timmermans i.v.m. snel donker worden. dezelfde elf spelers bij Ternaard dat meteen in de 46e minuut al een prima kans kreeg als Jacob van der Veen over links prima opkwam en hierna naar binnen kwam en mocht uithalen, maar keeper de Jong stopte zijn inzet. Zo kregen beide ploegen een paar kansjes, en was het Oostergo dat feller begon te worden op zoek naar de gelijkmaker. Ternaard daarentegen liet goed de bal gaan al ging er ook wel eens wat mis. In de 68e minuut wisselde trainer de Boer Jurjen Sipma en kwam Teake Jan keegstra voor hem in de ploeg. In de 70e minuut mocht Ternaard op links een hoekschop nemen  die door Roel Hoekstra goed werd voorgebracht waarbij de bal voor de voeten van Jacob van der veen terrecht kwam die de bal in één keer op zijn slof nam en formidabel en snoeihard in het doel van Oosterga schoot. Dit doelpunt was een herhaling waard. Klasse. Ternaard voetbalde nu veel gemakkelijker en in de 74e minuut werd het zelfs 0 – 3 als de voortreffelijk spelende Jan Pieter Prins een prachtige diepte pass los liet opo Danny Post die hier wel raad mee wist en met een bekeken tikte keeper Geert de Jong van Oostergo kansloos liet en Ternaard op 0 -3 zette. Hierna werd Danny Post gewisseld en kwan Simon van der Weg voor hem in het veld.Het slotakkord was ook nog voor Ternaard als in de 90e minuut Jacob van der veen ook nog de 0 – 4 aantekende. Hierna was het scheidsrechter Timmermans die voor het einde van de wedstrijd floot, en behaalde Ternaard  een verdiende en nuttige overwinning op Oostergo. Voor beide ploegen gaat nu de winterstop in. En Ternaard ontvangt op 28 januari 2017 koploper Leovardia op haar eigen sportcomplex. Iederéén hele fijne feestdagen toegewenst.