Ternaard kon zaterdagmiddag niet overtuigen tegen Blija dat desondanks een 4-1 voorsprong nam in de tweede helft, Blija in de slotfase nog naast zich zag komen. Gellukig lukte dat niet want Ternaard won met 4-3 en deed daarmee goede zaken want het mag zich tevens de nieuwe koploper noemen in de 5e klasse B. Gezien de totale wedstrijd een verdiende overwinning.voor Ternaard.

Zo kende trainer Kootstra een fitte selectie en ontbrak alleen Simon van der Weg wegens het uitzitten van 1 wedstrijd schorsing. Verder begon hij op de bank met Hayo Greydanis en Gerwin Wiersma. Onder leiding van scheidsrechter Oosterhuis uit Zuidhorn, was het Ternaard  dat om half drie mocht aftrappen. Beide ploegen begonnen niet goed aan de wedstrijd en werden er veel fouten gemaakt aan beide kanten. Pas na 8 minuten voetbal in de eerste helft de eerste goede aanval van Ternaard als Johannes Dijkstra op rechts wordt weg gestuurd Maar een verdediger van Blija ontfutselt nog net de bal van Johannes, maar na goed ingrijpen van Andries Vlasman komt deze in bal bezit en brengt hij de bal bij de achterlijn voor op de inkomende Danny Post die de bal maar net naast het doel van Blija schiet. In de 10e minuut is het Blija dat even over de middellijn een vrije trap mag nemen op links waarbij de bal scherp voor werd gebracht op de lange voorstopper van Blija  die maar net de bal naast kopt. Zo was de toon gezet, want in de 12e minuut neemt Ternaard de leiding uit een mooie aanval die over vele schijven gaat en tenslotte de bal bij Jan Pieter Prins komt die prachtig uithaalt en met een mooie schuiver de 1-0 maakt. Hierna komt Ternaard beter in de wedstrijd en is het in de 18e minuut opnieuw Ternaard dat een prachtige aanval op zet waarbij Danny Post prima opkomt en daarna de bal breed legt op de mee opgekomen Andries Vlasman die prachtig uithaalt maar zijjn schot net naast het doel ziet gaan. Zo krijgt Ternaard toch mogelijkheden om de score uit te breiden, maar staat het vizier nog niet op scherp en blijft Blija zo in de wedstrijd want in de 21e minuut is het bijna raak voor Blija als een voorzet vanaf links de bal zomaar bij de volkomen vrijstaande Joris Mollee komt die zo de bal in het Ternaarder doel kon koppen, maar gellukig voor Ternaard mist hij volkomen de bal en zo blijft de stand 1-0. Ternaard sloeg in de 36e minuut opnieuw toe als uit het niets als Danny Post wordt aangespeelt en met een hard droog schot  de keeper van Blija verast en daarmee Ternaard op 2-0 brengt. Een mooi moment zo net voor de rust, maar Blija recht de rug, want in de 44e minuut wordt het zowaar 2-1 door Blija als slordig uitverdedigen bij Ternaard wordt afgestraft door Ulbe Holwerda die koel de 2-1 maakt. Gelijk hierna fluit scheidsrechter Oosterhuis ook voor de rust.

Trainer kootstra zal zijn mannen een hartig woordje hebben toegesproken over de gemistte kansen en het soms slordige spel waar passes en combinatie,s niet goed liepen. Toch is het Blija dat na de aftrap de eerste grote kans krijgt als een voorzet vanaf links zomaar bij de volkomen vrijstaande Johannes Holwerda komt die echter de bal over het Ternaarder doel kopt. Ternaard dus gewaarschuwd en wakker geschud. Het gaf hierna een tandje er bij en dat leidde in de 51e minuut tot de 3-1 als uit een strakke voorzet vanaf rechts van Danny Post, bij de tweede paal vrij staande Jacob van der Veen die beheerst de bal achter de doelman van Blija schiet.Ternaard gaat nu door en in de 54e minuut is het Gosse reinder Kingma die een fout in de verdediging van Blija  afstrafd en de 4-1 aan tekend. De wedstrijd is gespeeld dacht een ieder en Ternaard kon nu rustig de wedstrijd uitspelen. Echter niets was minder waar. Want Blija rechte de rug en Ternaard begint te knoeien en de combinatie,s lopen niet meer. trainer Kootstra grijpt in  en wisselt in de 60e minuut Johannes dijkstra en brengt Hayo Greydanis voor hem in het veld. Zo moet in de 64e minuut Keeper Anne Hellinga redding brengen op een inzet van Blija speler Johannes Drost, maar is het in de 79e minuut wel raak door Johannes Drost die een voorzet vanaf linjks prima inkopt en zo de stand op 4-2 brengt. Nog niets loos zou je denken, maar Ternaard is van slag en laat Blija het spel maken dat met goede aanvallen Ternaard terug dringt. In de 84e minuut  wisselt Trainer Kootstra Andrie Vlasman en brengt hiij nog Gerwin Wiersma voor hem in het veld. Ternaard speeld veel te onrustig en het loopt niet meer. Blija heeft dat door en zet nog eens aan. Zo wordt het in de 86e minuut zelfs nog 4-3 als een fout in de verdediging van Ternaard wordt afgestraft door Johannes Drost die de spanning helemaal terrug brengt. Bijna wordt het in de slotfase haast nog gelijk ook, maar de volkomen vrijstaande Blija speler Ulbe Holwerda kopt de bal naast het Ternaarder doel, waarna de uitstekend leidende scheidsrechter Oosteerhuis voor het einde floot en alles wat Ternaard was opgelucht kon adem halen. Gezien de totale wedstrijd een verdiende overwinning voor Ternaard  tegen een prima spelend Blija. Volgende week de uitwedstrijd tegen CVO dat gelijk speelde tegen Arum, waardoor Ternaard de nieuwe koploper werd.