Ternaard behaalde zaterdagmiddag een moeizame overwinning op het op de laatste plaats staande Wardy. Voor Ternaard is Wardy altijd weer een lastige tegenstander, zo ook zaterdagmiddag weer als Wardy met veel inzet en strijd het Ternaard moeilijk maakte. Toch won Ternaard deze middag verdiend met 0-3 en blijft zo koploper in deze 5e klasse.

Trainer Kootstra kon over een fitte selectie beschikken en hield deze middag Teake Jan Keegstra op de bank samen met de jeugdige B-junioren Gerwin Wiersma en debutant Anthony Hoekstra. Onder leiding van scheidsrechter Veenstra uit Oudkerk, was het Ternaard dat om half drie mocht aftrappen en de eerste aanval mocht opzetten die echter niets opleverde. De eerste  tien minuten leden beide ploegen veel balverlies en leek het wel vechtvoetbal met weinig goede aanvallen. Pas in de 13e minuut de eerste echte goede aanval van Ternaard als Johannes Dijkstra  werd weggestuurd door het centrum maar zijn uithaal ging via een been van een verdediger van Wardy naast het doel zodat Ternaard zijn eerste hoekschop mocht nemen die prima door Jacob van der Veen werd voorgebracht waarbij de bal via de knie van Jan Pieter Prins over het Wardy doel verdween. Ternaard kwam iets beter in de wedstrijd, maar van echt goed voedbal was niog geen sprake. Combinatie,s liepen niet en er werd veel balverlies geleden mede ook door het vroege storen van Wardy. Pas in de 42e minuut een goede kans voor danny Post als Danny prima bij zijn tegenstander wegliep en alleen richting doelman van Wardy kon gaan, was de afwerking helaas slecht, want zijn inzet ging net naast het Wardy doel. Wietse Sipma raakte net voor rust nog geblesseerd,maar kon toch de eerste helft uitspelen. Zo gingen beide ploegen met een 0-0 stand thee drinjken en zou trainer Kootstra toch het nodige tegen zijn spelers gezegt hebben.

Na rust bleef toch de geblesseerde Wietse Sipma achter in de kleedkamer en kwam Teake Jan Keegstra voor hem in het veld. Ternaard moest nu toch uit een ander vaatje tappen om Wardy over de knie krijgen en zowaar in de 46e minuut was het dan ook metéén raak, als Jan Pieter Prins met eem prachtige pass Johannes Dijkstra op links bereikte die gelijk de bal voor bracht op de inkomende Gosse Reinder Kingma die de bal achter de doelman van Wardy schoot en zo Ternaard vroeg in de tweede helft op 0-1 bracht. De ban was eindelijk gebroken want  Ternaard creëerde nu veel meer kansen en zag tot ieders verbazing van iedereen bij Ternaard  hoe Jan Pieter Prins een niet te missen kans, toch nog de bal naast het doel van Wardy schoot en Roel Hoekstra zijn vrije trap net over het Wardy doel zag verdwijnen. Maar in de 59e minuut dan wel de 0-2 voorsprong als Gosse Reinder Kingma goed de bal meegaf aan Johannes Dijkstra die iedereen eruit liep en beheerst de 0-2 scoorde. Zo bleef Ternaard domineren en zag hoe Wardy nog een paar keine kansjes kreeg als eerst een  Wardy speler geheel vrijstaand de bal in handen van keeper Anne Hellinga kopte en daana de spits van Wardy zijn uithaal naast het Ternaarder doel zag gaan. Verder liet Ternaard het niet komen, want in de 87e minuut was het uit een hoekschop voor Ternaard Gosse Reinder Kingma die de 0-3 mocht inkoppen. Scheidsrechter Veenstra liet nog even doorspelen, maar na 90 minuten voetbal floot hij af en behaalde Ternaard een verdiende overwinning op een stug voetballend Wardy. Volgende week ontvangt Ternaard thuis WWS. Aanvang 14.30 uur.