Ternaard heeft dinsdagavond met opgeheven hoofd afscheid genomen  in de 2e ronde van de K.N.V.B. beker door met 6-0 te verliezen van LAC Frisia. Werd het in de 1e ronde nog t’Fean 58 uitgeschakeld door het beter nemen van de strafschoppen, nu was Frisia toch een maatje te groot voor Ternaard dat toch een goede indruk achterliet in Leeuwarden.

Onder leiding van scheidsrechter Meins uit Grootegast, was het om 20.00 uur Ternaard dat mocht aftrappen op het mooie kunstgrasveld van LAC Frisia. Bij de aftrap werd meteen balverlies geleden en is het Frisia dat er snel uitkomt in de 1e minuut en Erwin Wenselaar gelijk al de 1-0 kan inschieten. Wat moest dat worden voor Ternaard dat zich hierna goed herstelde, want in de 3e minuut is het Roel Hoekstra die Remco van der Kooi op links aanspeelde die op zijn beurt Gosse Reinder Kingma de diepte instuurd, maar helaas kan nog net een verdediger van Frisia de bal voor de voeten van Gosse Reinder wegtikken. Maar meteen in 4e minuut is het Ternaard dat een geweldige aanval opzette waarbij Teake Jan Keegstra op rechts wordt weg gestuurd en die op zijn beurt de bal scherp voorbrengt op Jacob van der Veen op links staande  die daarna de bal panklaar legt voor Gosse Reinder die kan uithalen maar de bal in de handen van keeper Michell Timme van Frisia schiet. Zo blijft Ternaard goed meegaan met Frisia en wordt in de 16e minuut Gosse Reinder Onderuit gehaalt door een Frisia speler die geel krijgt van scheidsrechter Meins. De vrije trap van Ternaard wordt genomen door Jan Pieter Prins die de bal diep speelt op Remco van dewr Kooi op links die hierna naar binnen komt en kan uithalen waarbij de bal net voorlangs het doel van Frisia gaat. Zo creërde Ternaard al een paar prima kansen, maar slaat Frisia uit het niets toe als middenvelder Jordy Hoekema ver mag opkomen en hierna verwoestend uit mag halen en de 2-0 in de touwen jaagt van het Ternaarder doel. Zo blijft Frisia het betere van het spel houden op haar eigen kunstgras veld en moet Simon van der Weg even aan de noodrem trekken wat hem op een gele kaart komt te staan van scheidsrechter Meins. Waarop Gosse Reinder meent de bal te moeten wegtrapppen, wat hem ook een gele kaart oplevert in  deze toch zeer sportieve wedstrijd. In de 31 minuut komt Ternaard er weer prima uit en is het Jan Pieter Prins die enige tegenstanders  uitspeelt en hierna geweldig uithaalt waarbij de keeper van Frisia  met een uiterste kachts inspanning de bal nog net uit zijn doel haalt ten koste van een hoekschop die echter niets zou opleveren voor Ternaard. Maar in de 38e minuut wordt het 3-0 door Jordy Hoekema uit een goed opgezette aanval van Frisia. En het wordt nog 4-0 door dezelfde jordy Hoekema. In de 40e minuut wordt het ook nog 5-0 door een prima aanval van Frisia waaruit Davide Tundo scoort. Dit was ook de ruststand.

Na rust komt David de Vries in het veld voor Simon van der Weg en is het gelijk Frisia dat gevaarlijk wordt maar door uitstekend keeperswerk van Anne hellinga houd hij de schade beperkt. Zo golft het spel op en neer en kan Ternaard Frisia aardig bijbenen, waarbij Frisia ook enkele wissels had toegepast. In de 60e minuut wisseld trainer Kootstra Jacob van der Veen en brengt Janco Postma voor hem in het veld. Zo krijgt Ternaard enkele hoekschoppen te nemen die niets zouden opleveren. Zo wordt in de 75e minuut Nutte Cuperus nog gewisseld en komt Andries Vlasman voor hem in het veld. In de 80e minuut mag Ternaard een vrije trap nemen even buiten het zestien meter gebied van Frisia. Het is Roel Hoekstra  die zich hiermee belast en de bal snoeihard  net over het Frisia doel schiet. Zo ebt de wedstrijd naar het einde  en heeft Ternaard zich kranig geweerd tegen LAC Frisia als invaller Pattrick Hoving in de 89e mionuut nog de 6-0 op het score bord zet. Meteen hierna fluit de uitstekend leidende scheidsrechter M<eins voor het einde van de wedstrijd, en is het beker sprookje voor Ternaard teneinde dat met opgeheven hoofd van het veld kon gaan.