Ternaard zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen, want na de winterstop is er nog geen wedstrijd gewonnen door de ploeg van trainer Henk de Boer die er moedeloos van wordt. Hoe kan het dat er voor de winterstop  best goed en aardig werd gespeeld, na de winterstop is het telkens net niet. Waarbij foutjes bij Ternaard koelbloedig door de tegenstanders wqorden afgemaakt.

Zaterdagmiddag stond het inhaal duel Ternaard 1 – ASC 1 op het programma met in de wetenschap dat dit voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd was. Beide ploegen konmden de punten best gebruiken. Trainerde Boer van Ternaard kende een fitte selectie en zit alleen Hendrik Talsma nog in de ziekenboeg. Hij begon op de bank met Anne Rienk Sijens en de jeugdspelers Remco van der Kooi en Simon van der Weg.

Het was even voor half drie als scheidsrechter Haan uit Zuidhorn voor het begin van de eerste helft floot en Ternaard mocht aftrappen en meteen een goede aanval kon opzetten waarbij Danny Post prima Roel Hoekstra op links wegstuurde die hierna naar binnen kwam en mocht uithalen, maar zijn inzet werd gestopt door keeperBrandsma van ASC. Zo ook in de 5e minuut was het weer Ternaard dat opkwam, als Gosse Reinder Kingma Roel Hoekstra aanspeelde die op zijn beurt de bal mee gaf aan de mee opgekomenTeake jan Keegstra op rechts die hierna voor bracht maar helaas werd zijn voorzet onderschept door een verdediger van ASC. Maar in de 7e minuut was het ASC dat er gevaarlijk uitkwm als de snelle en gevaarlijke Han Zwart de bal vanaf links voor bracht op de mee opgekomen Tamme de Boer,mocht Ternaard niet klagen dat de bal iets te scherp werd vor gebracht en zo voorlangs het doel ging. Hierna was het Ternaard dat met enkele goede aanvallen ASC terrug drong. Zo ook in de 20e minuut als een goede aksie van Roel Hoekstra die zich goed vrij speelde en toe de bal voorbracht op Danny Post die meteen uithaalde  maar zag dat de bal over het doel van ASC ging.Pech voor Ternaard dat ook niet over een beetje geluk beschikte. Zo ook in de 33e minuut, als Roel Hoekstra kon uithalen en met een hard schot zijn inzet nog net met de vingertoppen van keeper Brandsma zag aangeraakt en de bal nog net over zijn doel tikte. De toegekende hoekschop leverde niets op voor Ternaard. Zo bleef Ternaard een overwicht houden op ASC  en was het in de 35e minuut opnieuw Ternaard dat met een prachtige aanval ASC terrug drong aols Teake Jan Keegstra prachtig de bal mee gaf aan Jacob van der Veen die over rechts door gingen schoot maar de bal belandde in de handen van keeper Bransma. Zo had Ternaard allang voor moeten staan, maar was het ASC dat in de 37e minuut wel toesloeg en verrassend de leiding nam, als een voorzet avaf links door Remco Hofman werd voorgebracht en de bal niet goed werd verwerkt door de verddiging van Ternaard, was het voor Tamme de Boer een koud kunstje om de bal in het Ternaarder doel te tikken en zo ASC op een 01 voorsprong te zetten. Maar Ternaard rechte de rug en in de 39e minuut was het uit een hoekschop voor Ternaard dat Gosse Reinder Kingma de 1-1 kon inschieten. Echter lang duurde de vreugde niet bij Ternaard, want in de 41e minuut was het ASC  dat uit een hoekschop opnieuw aanj de leiding kwam door Tamme de Boer. Ternaard was even van slag, want meteen hierna in de 43e minuut een niet te missen kans voor ASC als de gevaarlijke Han Zwart zomaar alleen richting doelman Jaap Gulmans kon afgaan, maar gelukkig voor Ternaard schoot hij de bal naast. Ruststand 1-2.

Na rust bleef de licht geblesseerde Teake Jan Keegstra die goed speelde de eerste helft achter in de kleedkamer en kwam Anne rienk Sijens voor hem in het veld. Het was ASC dat sterk begon aan de tweede helft dat leidde in de 52e minuut tot een goede kans voor Han Zwart die zich in het strafschop gebied van Ternaard vrij speelde en toen met een lobje bijna doel trof, maar de bal ging voorlangs. Het goede spel van Ternaard van de eerste helft was er wat uit en het werd rommelig waarbij ASC toch het gevaarlijkst bleef. Ook het warrige fluiten van scheidsrechter Haan deed menig speler niet goed. In de 75 e minuut werd de moe gestreden Roel Hoekstra naar de kant gehaald en kwam Remco van der Kooi voor hem in het veld.Het was in de 83e minuut ASC dat er snel uitkwam en Remko Hofmanvan ASC alleen richting doelman Jaap Gulmans kon afgaan en het karwei voor ASC kon afmaken, maar hij schoot de bal naast het Ternaarder doel, en dus bleef Ternaard hoop houden en ging op zoek naar de gelikmaker. Er kwam ook bijna een gelijkmaker als de inzet van Remco van der Kooi nog net door keeper Brandsma over zijn doel werd getikt. De toegekende hoekschop leverde niets op. Zo wer in de 85e minuut Jurjen Sipma nog gewisseld en kwam Simon van der Weg voor hem in het veld. Ook dat mocht niet meer helpen,want na 90minuten voetbal was het scheidsrechter Haan die voor de laatste keer floot en bleef Ternaard achter met een kater. ASC deed deze middag goede zaken, en bij Ternaard zal toch echt iets moeten gebeuren. Volgende week komt Leovardia op bezoek en misschien kan Ternaard voor een stunt zorgen.