Na de afgelopen vrije zaterdag van Ternaard en waarbij het bericht uit Ferwerd kwam dat Wardy met 3-0 had gewonnen van naaste cocurrent Arum, was de vreugde groot in het Ternaarder kamp. Echter zaterdagmiddag de gewone realiteit weer, waarbij het afreisde naar Witmarsum waar het tegen de plaatselijke trots Mulier moest aantreden met in het achterhoofd dat de thuiswedstrijd nipt met 2-1 was gewonnen met toen een beter Mulier.

Daarom waren de verwachtingen hoog gespannen en mocht van onderschatting geen sprake zijn. Trainer Kootstra mistte deze middag de geschorste Jan Pieter Prins, maar kon verder over een fitte selectie beschikken. Op de bank begon hij met Teake Jan Keegstra, Arnold Kingma en Hayo Greydanus.

Het was half drie als scheidsrechter Vogelzang uit Mantgum voor het begin van de eerste helft floot en Ternaard mocht aftrappen en gelijk de aanval zocht waarbij Danny Post gevaarlijk opkwam en zijn tegenstander omspeelde en daarna bij de achterlijn de bal voor bracht, maar helaas de voorwaartsen van Ternaard kwamen te laat inlopen zodat Mulier kon uitverdedigen. Maar in de 4e minuut dan wel een vroewge voorsprong voor Ternaard  als Nutte Cuperus met een prachtige pass Johannes Dijkstra op links wegstuurde die op zijn beurt  de bal voor bracht op Gosse Reinder Kingma die prima de bal achter de doelman van Mulier schoot en zo Ternaard  vroeg in de wedstrijd op 0-1 bracht. Zo trok Ternaard  de wedstrijd naar zich toe en kreeg het prima kansen om de voorsprong uit te breiden, maar was het slecht in de afwerking. Zo ook in de 37e minuut als een prachtige aanval over vele schijven bij Ternaard , was het Roel Hoekstra tenslotte die met een tikje de 0-2 maakte, maar helaas op advies van de grensrechter van Mulier werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Ja als je dan zelf niet scoort, dan was het in de 40e minuut Mulier dat uit het niets zowaar op 1-1 komt door Jesse van der Molen doordat deze speler te veel ruimte kreeg om daarna uit te halen. Rust derhalve 1-1.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat nu moest zorgen om de wedstrijd naar zich toe te trekken en de kansen die men kreeg te verzilveren. In de 52e minuut een mooie aanval van Ternaard die begon bij Remco van der Kooi die met een mooie pass Johannes Dijkstra bereikte die daarna goed op snelheid doorging en naar binnen kwam om uit te halen, maar zijn inzet ging over het doel van Mulier. Hierna begon Ternaard iets onrustiger te spelen en kwamen de passes niet meer aan en werd er te veel gepraat in de ploeg. Toch kreeg het ook wel kansen als eerst Jacob van der Veen zijn schot via de handen van de keeper van Mulier over het doel zag vedwijnen ten koste van een hoekschop die niets opleverde, en daarna was het Danny Post die de bal net voorlangs schoot. Maar in de 68e minuut was het dan wel opnieuw de voorsprong voor Ternaard als Diether de Jong, Jacob van der Veen op rechts bediende, was het Jacob die zijn tegenstander uitspeelde en daarna de bal in de verste hoek van het Mulier doel schoot en zo Ternaard op 1-2 bracht. Echter lang duurde de vreugde niet, want in de 74e minuut was het een speler van Mulier die zou doorbreken waarbij Roerl hoekstra hem net aantikte in het strafscop gebied van Ternaard en scheidsrechter Vogelzang niets anders kon doen dan Mulier een strafscop geven. Deze werd feilloos in geschoten door Marc Burger die daarmee de stand op 2-2 bracht. Zo wisselde hierna in de 80e minuut nog trainer Kootstra Gosse Reinder Kingma en bracht hij Teake Jan Keegstra voor hem n het veld. Beide ploegen gingen nog voor de overwinning, en was het in de 89 minuut Ternaard  nog die een strafschop claimde daar een speler van Mulier hands maakte in zijn eigen strafschop gebied, maar scheidsrechter Vogelzang wou van niets weten, waarna hij ook affloot in een wedstrijd waar Ternaard met name in de eerste helft te veel kansen had laten lioggen. Gezien de totale wedstrijd een verdiend gelijkspel waar de meesten tevreden mee waren. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Tzummarum om 14.30 uur.