K800 P1190687

Ternaard kon zaterdagmiddag niet stunten tegen het op de tweede plaats staande sc Twijzel. Na twee vrije zaterdagen waarin alleen werd geoefend tegen 5e klasser Ouwe Syl midweeks 3 – 2 winst, twee belangrijke wedstrijden zo net voor de winterstop te beginnen zaterdagmiddag tegen Twijzel en volgende week uit tegen Oostergo.

Na twee thuisnederlagen was het motto  vandaag winnen om niet verder af te glijden op de ranglijst. Trainer Henk de Boer miste deze middag de geblesseerde Hendrik Talsma, en begon op de bank met res keeper Anne Hellinga, Teake Jan Keegstra, David de Vries en Simon van der Weg.

Onder leiding van scheidsrechter Adema uit Wouterswoude was het Twijzel dat om half drie mocht aftrappen, waarbij ze meteen druk zetten naar voeren en Ternaard vast zette op eigen helft. Het mocht in de 14e minuut even buiten het strafschop gebied van Ternaard een vrije trap nemen,waarbij de bal keihard door Menno Blomvan Twijzel werd ingeschoten maar keeper Jaap Gulmans kon de bal nog net over zijn doel tikken. De toegekende hoekschop leverde niets op voor Twijzel. In de 18e minuut was het wel raak voor Twijzel als opnieuw Menno Blom van grote afstand mocht uithalen waarbij de bal via de onderkant van de lat in het doel verdween en Twijzel op 0 – 1 kwam. Zo bleef Twijzel het gevaarlijkst en kon Ternaard maar zelden bij het doel vaqn Twijzel komen doordat met de aktie,s te lang doorvoerde en omdat Twijzel vroeg stoorde. In de 26e minuut mocht Ternaard niet klagen toen Twijzel weer gevaarlijk doorkwam waarbij de bal eerst op de paal werd geschoten en daarna door een verdediger van Ternaard van de doellijn kon worden gehaald. Maar in de 31e minuut werd het dan wel 2 – 0  voor Twijzel als het op links een hoekschop mocht nemen waarbij  de bal hoog werd voorgebracht op de lange Menno Blom die simpel de bal zo kon inkoppen en Twijzel op 0 -2 bracht. Voor dit soort situatie,s was vooraf nog zo gewaarschuwd . De hoekschoppen van Twijzel met hun lange mensen voorin. Echter in de 34e minuut werd het nog erger voor Ternaard als Twijzel op links opnieuw een hoekschop mocht nemen, die weer goed werd voorgebracht waarna  in de kluts Johannes van der meulen de bal in de bovenhoek van het Ternaarder doel kopte en hiermee Twijzel op 0 -3 bracht.De wedstrijd leek gespeeld – leek – Want hierna ontstond een knotsgekke periode waarbij Ternaard veel directer ging spelen en de bal diep bracht bij de voorwaartsen waarbij in de 41e minuut Gosse Reinder Kingma de bal kreeg  en zich ontdeed van zijn tegenstander en alleen richting keeper Twijzel ging die hij prima omspeelde en zo kon beheerst de 1 – 3 kon scoren. Ternaard rook dat het kon en in de 45e minuut was het opnieuw raak als weer de bal diep werd gespeeld op Jacob van der Veen op links die het strafschop gebied van Twijzel indook en met een lage schuiver de 2 – 3 maakte in de blessuretijd van de eerste helft. Want meteen hierna floot scheidsrechter \Adema voor rust.

Na rust geen wijzigingen in de ploeg van Ternaard dat mooi op tijd de aansluiting  had gevonden met Twijzel en op jacht was naar de gelijkmaker. Maar hoe anders liep het, want nog geen minuut gevoetbald, of Twijzel maakte de  2 – 4 door slap verdedigings werk van Ternaard was het Mack Wichaisnek die de bal van zijn medespeler ontving en met een simpel tikje scoorde hij. Een bittere tegenvaller voor Ternaard zo net na de rust. Toch kreeg Ternaard kansen. Eerst was het Gosse Reinder Kingma die zijn kopbal door de keeper Van Twijzel over zijn doel getikt zag worden, waarbij de toegekende hoekschop niets  opleverde. En daarna werd een zuiver doelpunt van Gosse Reinder Kingma  wegens buitnspel door scheidsrechter |Adema afgekeurd op advies van de grensrechter van Twijzel. Daar Gosse Reinder als aanvoerder verhaal ging halen bij scheidrechter Adema, ontving hij geel. Daarna was het Jacob van der Veen die er tussenuit kneep en op volle snelheid vanaf links naar binnen kwam en scoorde, maar weer werd vlagde de grensrechter van Twijzel onterecht voor buitenspel en weer ging scheidsrechter Adema met hem mee en keurde ook dit zuivere doelpunt af. Opnieuw ging de aanvoerder Gosse Reinder naar scheidrechter Adema dfie hem ook nu weer de gele kaart voorhield, en twee keer geel is rood, dus kon Gosse Reinder vertrekken. Nu moest Ternaard met 10 man verder waarbij ook Roel Hoekstra en Danny Post en nog twee spelers van Twijzel geel kregen van scheidsrechter Adema. Twijzel kreeg nog wel enkele kansen maar keeper Jaap Gulmans stond prima te keepen en kon de schade beperkt houden. Ternaard probeerde het nog wel maar na de onterecht afgekeurde doelpunten ontbrak het verder aan overtuiging. na 90 minuten floot scheidsrechter Adema voor het einde van de wedstrijd en won Twijzel, dat gemakkelijker en feller speelde, een verdiende overwinning behaalde op Ternaard.