Zaterdagmiddag ontmoette Vv Ternaardop haar eigen sportcomplex Foarut uit Menaldum. Dat was voor het laatst in het seizoen 2004-2005. Dit keer werd het 5-0 waar het in de eerste twintig minuten niet naar uitzag.

Trainer Blom kon vanmiddag weer beschikken over Roel Hoekstra en moest noodgedwongen een beroep doen op de gestopte Tjerk Meijer wegens blessures en werkzaamheden van andere spelers.

Op de bank begonnen drie A-junioren, Jitze de Beer, Jacob v.d. Veen en David de Vries.
Het was pupil v.d. week Klaas Richard v.d. Linden die 14.30 de wedstrijdbal aangeboden door keukenbedrijf Wouter v.d. Heide aanbood aan scheidsrechter de Groot uit Oosterbierum.

Foarut mocht aftrappen en kreeg in de 1e tien minuten 3 grote kansen, maar hielp ze allemaal om zeep. Ternaard deed het in dat opzicht beter want in de elfde minuut kwam de bal via Roel Hoekstra en Aant Soepboer bij Teake Jan Keegstra terecht die de bal in de verre hoek schoot. Ternaard kreeg nu meer vat op de wedstrijd en uit een hoekschop kopte Tjerk net over. In de 30e minuut schoot Martinus Hannema te slap in. In de 38e minuut werd het 2-0, Roel Hoekstra kwam op snelheid naar binnen en schoot voorbij de keeper ook omdat de bal enigszins van richting werd veranderd. De wedstrijd kantelde nu helemaal en op slag van rust schoot Wietze Sipma de bal aangegeven door Tjerk Meijer in het dak van het doel. 3-0 werd de ruststand.

Na rust kwam Jitze de Beer in het veld voor Richard v.d. Meulen. In de 50e minuut zou Jurjen Sipma doorbreken maar werd ten val gebracht. Geel voor de Foarut speler, Roel Hoekstra schoot de vrije trap in de handen van de keeper. In de 62e minuut werd het 4-0 als na een prachtige actie van de jeugdige Jitze de Beer, Tjerk Meijer eenvoudig raak kon schieten. Aant Soepboer kreeg nog geel voor onbesuisd inkomen. Ternaard bleef druk uitoefenen op een ploeg die geen schim meer was van het team in de eerste twintig minuten. Martinus Hannema werd nog gewisseld voor Jacob v.d. Veen.

David de Vries kwam in het veld voor Tjerk Meijer die een publiekswissel kreeg.
Net voordat Tjerk werd gewisseld maakte hij nog de 5-0 uit een prachtige voorzet van Roel Hoekstra. Eindstand 5-0. Volgende week moet Ternaard naar Marssum voor het duel tegen SSS’68