Na de winteronderbreking begon voor Ternaard de competitie weer met de lastige uitwedstrijd in en  tegen Ouwe Syl. Na een prima voorbereiding met overwinningen tegen Zeester, Boornbergum en ASC ging Ternaard vol vertrouwen deze wedstrijd in.

Dit duurde niet lang want na drie minuten kwam Ternaard al op een 1 – 0 achterstand door te slap ingrijpen van de verdediging. Na 20 minuten een prima aanval van Ouwe Syl maar keeper Bert Bakker bracht de aanvaller onreglementair ten val en kwam goed weg met een gele kaart en een penalty tegen.Maar Bert stopte de penalty en  heel Ternaard haalde opgelucht adem.

Na de rust twee wissels, Roel Hoekstra en Jurjen Sipma vervingen Nutte Cuperus en Arnold Kingma. Ook in de tweede helft lag de bal alweer snel in het net bij Ternaard.  Door weer veel te slap ingrijpen. Ternaard stond nu voor een moeilijke opgave, maar na 10 minuten in de tweede helft dan toch de goal voor Ternaard. Jurjen Sipma zette voor en Gosse Reinder Kingma rondde af. 2 – 1. Lang kon Ternaard hier niet van genieten want uit een goed genomen corner werd het 3 – 1. Roel Hoekstra zorgde voor nieuwe hoop door een vrije trap binnen te schieten maar niet lang daarna was het alweer 4 – 2. Jacob van der veen kon nog tegen scoren maar tot een gelijkmaker kwam het niet meer. Ternaard verloor terecht de wedstrijd omdat de thuisploeg beter met de omstandigheden – zeer zwaar veld – konden omgaan.Volgende week nieuwe kansen tegen WWS, 14.30 uur in Ternaard.