K800 P1210275

Eindelijk kon er zaterdagmiddag na een korte winterdip weer een volledig competitie programma worden afgewerkt, waarbij Ternaard op haar eigen sportcomplex VVT ontving,de ploeg die thuis Ternaard op 2-2 hield.

Zover wilde Ternaard het vandaag niet laten komen en wilde duidelijk iets recht zetten ook al om bij te blijven met de twee ploegen die boven Ternaard stonden. Trainer Kootstra mistte alleen de licht geblesseerde Jacob van der Veen en kon verder over een fitte selectie beschikken. En begon op de bank met David de Vries en de jeugdige Gerwin Wiersma en Siemon Jan Dijkstra.

Het was pupil van de week Niels Visser die even voor half drie de wedstrijdbal aangeboden door auto en motorrijschool van der Veen, aanbood aan scheidsrechter Wijnstra uit Drachten die hierna voor het begin van de eerste helft floot en VVT mocht aftrappen en de eerste aanval mocht opzetten. Maar dat leverde niets op waarna Ternaard er snel uitkwam en meteen in de tweede minuut al een grote kans kreeg als Remco van der Kooi er alleen vandoor ging richting VVT keeper Gerrit Hansma die zich prima op de bal storte en zo Remco van scoren afhield.Maar in de 4e minuut kon VVT gevaarlijk worden dat even over de middenlijn een vrije trap mocht nemen die hard werd ingeschoten waarbij keeper Anne Hellinga nog net de bal met de hand over de lat kon tikken ten koste van een hoekschop die niets opleverde voor VVT. In de 6e minuut een prachtig opgezette aanval van Ternaard  die begon bij Danny Post die enkele tegenstanders uit kapte  en daarna Simon van der Weg aanspeelde die op zijn beurt Jan Pieter Prins aanspeelde en kon uithalen, maar keeper Hansma van VVT stopte de inzet van Jan Pieter. Ternaard domineerde de wedstrijd en zette VVT vast op eigen helft en het was een afwachten wanneer het eerste doelpunt zou vallen, want Ternaard kreeg kans op kans. Maar dan in de 23e minuut wel de voorsprong voor Ternaard als Danny Post over rechts goed opkwam en daarna de bal voor bracht op Jitze de Beer die in één keer uithaalde en de bal in verste hoek van het VVT doeljaagt en zo Ternaard verdiend op 1-0 bracht. In de 25e minuut was het weer raak als opnieuw Danny Post vanaf rechts de bal scherp voorbracht op de inkomende Simon van der Weg die met een formidabele uithaal de 2-0 maakt. Ternaard kwam op stoom en VVT kon hier maar weinig tegen uitrichten en moest soms met wat te harde middelen somminge spelers van Ternaard afstoppen wat tot enkel gele kaarten leidde. Zo werd het in de 38e minuut 3-0 als Jan Pieter Prins Remco van der Kooi  weg stuurde op links die hierna bij de achterlijn de bal prachtig voorbracht op Gosse Reinder Kingma die met een beheerst tikje de 3-0 aantekende wat tevens de ruststand werd.

Na rust een ongewijzigd Ternaard dat meteen weer scherp van start ging en in de 53e minuut een vrije trap mee kreeg even over de middenlijn. Het was Roel Hoekstra  die zich er mee belastte en hard uithaalde, waarbij keeper Hansma niet vrijuit ging en de bal door zijn vingers liet glippen en zo kwam Ternaard op 4-0. Zo bleef Ternaard kansen creéren en was het pas in de 60 minuut als VVT zijn eerste goede mogelijkheid kreeg als Johan de Vries op volle snalheid over rechts naar binnen kwam en mocht uithalen, maar keeper Anne Hellinga stond er niet voor niets en kon nog net zijn hand tegen de bal krijgen waardoor de bal naast ging te kostte van een hoekschop die niets opleverde voor VVT. In de 65e minuut werd Wietse Sipma gewisseld en kwam Gerwin Wiersma vooe hen in de ploeg, en ook Simon van der Weg verliet het veld en voor hem kwam David de Vries in de ploeg. In de 67e minuut was het Gosse Reinder Kingma die op rechts bij de hoekvlag tussen twee man de bal doorspeelde op David de Vries die hierna de bal scherp voorbracht op Remco Van der Kooi die koppend  de 5-0 maakte. In de 70e minuut mocht Roel Hoekstra op links een vrije trap nemen warbij hij de bal voor bracht op Gosse Reinder Kingma die prima uithaalde en de 6-0 maakte. Het was nu prijsschieten want in de 73e minuut was het Jan Pieter Prins die de 7-0 maakte en in de 75e minuut kreeg Ternaard een strafschop mee als Gosse Reinder Kingma in het strafschop gebied werd vast gehouden. Gosse nam zelf de strafschop en schoot de bal in de verste hoek en bracht zo Ternaard op 8-0. De wedstrijd was allang gespeeld en VVT probeerde nog wat, maar het moest toezien hoe in de 88e minuut David de Vries met een mooie actie de 9-0 maakte. In de 90e minuut werd het uit een mooie aanval door Remco van der Kooi ook nog 10-0. Waarna scheidsrechter Wijnstra VVT nog wel liet aftrappen, maar floot meteen hierna voor het einde van de wedstrijd. Zo deed Ternaard goede Zaken en schoot het vandaag met scherp op een zwak VVT dat nog wel gezellig bleef nazitten ondanks de grote nederlaag.