Voor vv Ternaard breekt een periode aan van vele wedstrijden in een kort tijdsbestek. Dit heeft uiteraard alles te maken met het natte najaar en de winterperiode die er is geweest.

Afgelopen dinsdagavond reisde Ternaard af naar Ulrum waar de plaatselijke VVSV 09 de tegenstander was. Ternaard was redelijk compleet en miste alleen laatste man Roel Hoekstra welke geveld is door een vervelende rugblessure.

Om precies half zeven floot scheidsrechter Wijnstra voor het begin van de wedstrijd en al snel bleek dat het krachtsverschil groot was. Ternaard ging meteen op zoek naar succes en VVSV 09 kon alleen maar tegenhouden. Dat dit soms gepaard ging met te harde tackles deerde scheidsrechter Wijnstra niet. Ternaard kreeg een paar goede mogelijkheden, maar moest ook oppassen dat het achterin goed georganiseerd  en geconcentreerd bleef spelen..Ternaard mocht het zichzelf kwaliujk nemen dat het niet al in een vrioeg stadium  afstand nam van de tegenstander. Toch kwam Ternaard in de 32e minuut vediend op voorsprong. Jacob van der Veen kwam op links door en wist met een droge knal Ternaard op voorsprong te schieten. Dit bleek ook direcht de opmaat naar meer goals te zijn, want in de 39e minuut was het opnieuw raak toe de bal voor de voeten van Gosse Reinder Kingma kwam. Deze wist hier wel raad mee en tekende voor de 2-0 voorsprong. Alles wat rond het veld stond dacht vervolgens al aan de heerlijk sterke koffie welke in het clubhuis van VVSV 09 stond te pruttelen. Danny Post dacht daar echter anders over en ging aan de rechter kant goed door. Een eerste harde tackel miste Danny nog op een haar, maar een tweede speler wist Danny wel te raken en scheidsrechter Wijnstra kon niets anders dan naar de stip wijzen. Gosse Reinder Kingma wist wel raad met deze elfmetertrap en schoot beheerst binnen, 3-0. Dit was tevens het moment om te gaan rusten.

Trainer Kootstra zag dat het goed was en had geen directe reden om te gaan wisselen, oftewel Ternaard kwam met dezelfde spelers aan de start van de tweede helft. Waar een ieder wachte op het doorzetten van de score aan Ternaard zijde, kwam men toch wel enigzins bedrogen uit. Het spelniveau van de eerste helft werd niet meer gehaald. Of dit nu kwam door het drukke wedstrijdschema of dat men het wel welletjes vond blijft een vraagteken. Voor trainer kootstra was dit wel een moment om spelers met lichte kwetsuren en opgelopen gele kaarten te gaan wisselen. Zo kwamen Anne Rienk Sijens en good-old Hendrik Talsma de heren Danny Post en Simon van der Weg vervangen. Een kwartier voor tijd mocht ook B-junior Simon Jan Dijkstra nog zijn opwachting maken voor Nutte Cuperus. De wedstrijd kabbelde zo naar het einde  en Ternaard wist nog eenmaal te scoren. Dit deed men in de 80e minuut via de rechterkant. Gosse Reinder Kingma was het eerst bij de bal en tekende zo vioor zijn derde van de avond en de twintigste van dit seizoen.

Na negentig minuten in het schemerige Ulrum vond scheidsrechter Wijnstra het wel welletjes en floot driemaal op zijjn fluit. Aanstaande zaterdag speelt Ternaard opnieuw een uitwedstrijd tegen Noordpool UFC in Uithuizen. Volgende week dinsdag wacht vervolgens De Lauwers, al met al twee toppers die ,wil Ternaard de koppositie behouden gewonnen zullen moeten worde.