K800 P1170385

Ternaard tegen Blija was alweer de eerste terug wedstrijd in de competitie. Toen in Blija won Ternaard  met 3 – 5 na een achterstand van 2 – 0 bij de rust.

Ternaard trapte om half drie af onder leiding van scheidsrechter de Boer, met de wedstrijdbal aangeboden door schoonmaakbedrijf Kingma. Direrct in de eerste minuut liep Roel Hoekstra zo door de verdediging van Blija heen, maar schoot de bal tegen de keeper van Blija op. Dit was ook het laatste wapenfeit van Roel, want de lies blessure opgelopen op de training, belette hem verder te spelen. Hij werdf al in de 8e minuut vervangen door David de Vries. Nadat keeper Bert Bakker in de 4e minuut in actie moest komen na een vrije trap van Blija, reeg Ternaard de kansen aaneen; de kans in de 7e minuut werd doeltreffend afgerond,dit betrof de laatste actie van Roel. Uit zijn corner  kopte Gosse Reinder kingma de 1 – 0 binnen. In de 15e minuut was er een grote kans voor de zeer actieve David de Vries,Maar hij miste, ook toen hij in de 26e minuut de keeper omspeelde, schoot hij naast. In de 33e minuut nog een levens grote kans voor Wietse Sipma, maar hij schoot tegen de keeper op. Met 1 – 0 werd er thee gedronken maar de stand had eigenlijk al 3 – 0 of 4 – 0 moeten zijn. De tweede helft was niet veel anders . In de 60e minuut een open kans voor Gosse Reinder, na een sublieme pass van Jacob van der Veen, maar hij schoot voor open doel over. In de 65e minuut dan eindelijk de 2 – 0. Na een prachtige actie van David de Vries op links was het was het voor Gosse Reinder kingma een koud kunstje om te scoren.na 73 minute kreeg Jacob van der Veen een uitstekende kans, maar hij slaagde er niet in te scoren. Hierna werd Gosse Reinder vervangen door Jelle Soepboer en in het slot van de wedstrijd Jurjen Sipma door Anne Rienk Sijens. Ternaard kreg in het slot van de wedstrijd nog enkele uitstekende kansen, gecreëerd door de snelheid van de jeugdige spitsen. Eerst had Jelle Soepboer in de 81e minuut breed moeten leggen op Jacob van der Veen, dat deed hij niet, in de 86eminuut deed hij dat wel en kon Jacob van de Veen de 3 – 0 scoren. Wat ook de eindstand bleef. Volgende week wacht de derby tegen buur Holwerd.