Ternaard – SSS’68 kende zaterdagmiddag in Marsum twee verschillende helften. Was het in de eerste helft Ternaard dat oppermachtig was tegen SSS en de rust inging  met een 0-4 voorsprong, die overigens veel groter had moeten zijn, was het SSS’68 in de tweede helft dat Ternaard onder druk zette en Ternaard zeker niet mocht klagen dat men maar twee maal scoorde.

Trainer Kootstra van Ternaard  beschikte over een fitte selectie en begon op de bank met Remco van der Kooi, Andries Vlasman en Gerwin Wiersma.

Het was even over half drie  als scheidsrechter Visser uit Leeuwarden ,jammer dat de KNVB zo iemand hier laat fluiten, voor het begin van de eerste helft fluit en SSS mocht aftrappen. Het was hierna meteen Ternaard  dat de aanval overnam en gelijk SSS’68 onder druk zette en met de snelle voorhoede  van Ternaard,met name Johannes Dijkstra en Danny Post waren een plaag voor SSS’68 werd het in der 3e minuut al 0-1 voor Ternaard  als de aanval over veel schijven ging en daarna de bal bij Danny Post kwam op rechts  die met links uithaalde en de 1-0 in schoot en zo vroeg in de wedstrijd. Ternaard ging door en met prachtige aanvallen werd SSS’68 onder druk gezet en in de 5e minuut werd het al 2-0  als Jan Pieter Prins met een prachtige pass Johannes Dijkstra weg stuurde  die op volle snelheid zij tegenstander er uit liep en daarna naar binnen kwam en de bal prachtig achter de doelman van SSS’68 schoot. Ternaard was heer en meester  waarbij het kans op kans kreeg om de score op te voeren. Er waren echter ook een paar situatie,s waar scheidsrechter Visser niet goed mee omging en Simon van der Weg geel gaf en een speler van SSS’68 wat nergens op sloeg. Ook stuurde hij enkele supporters die aan de zijlijn achter de omheining stonden van Ternaard  weg en moest een vrouwelijke supporter van SSS daar ook vertrekken. Gelukkig werd er ook nog gevoetbald en pas in de 25e minuut was het dan opnieuw raak  als Johannes Dijkstra  op links werd weg gestuurd en prima zijn tegenstander uitspeelde en daarna naar binnen kwam en de bal in de korte hoek schoot en zo Ternaard op 0-3 bracht. Bijna in de 27e minuut was het weer raak  als Danny Post de bal haarscherp voor bracht  op de inkomende Gosse Reinder Kingma die een teenlengte te kort kwam om de 0-4 op het score bord te zetten. Ternaard kreeg kansen maar de afwerking liet te wensen over. Toch werd het in de 38e minuut 0-4 als een prachtig opgezette aanval die over verschillende schijven ging, de bal tenslotte bij Danny Post kwam die fraai uithaalde  en de bal achter de doelman van SSS’68 schoot en zo Ternaard voor rust op een ruime voorsprong bracht.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard  dat als je zo denkt wel door zou gaan met aanvallen. Echter niets was minder waar. want trainer Alma van SSS’68 had zijn ploeg iets anders neer gezet en het was gelijk SSS’68 dat nu de lakens uitdeelde  en Ternaard geen schim meer was van de ploeg van de eerste helft. Ballen die niet aankwamen en aanvallen die niet meer liepen. Hoe was dit mogelijk. Dat leidde in de 51e minuut tot een doelpunt voor SSS’68 als Bertrand Wouda zomaar kon opkomen en met een lage schuiver  keeper Anne hellinga van Ternaard  het nakijken gaf en zo SSS’68 op 1-4 bracht. Ternaard was helemaal van slag en in de 64e minuut werd het nog erger  als Keimpe Mosterd goed doorging op keeper Anne Hellinga en hem de bal ontfutselde, kon hij zo de 2-4 inschiten. SSS’68 rook bloed  en ging door met aanvallen en Ternaard was de grip op de wedstrijd helemaal kwijt. Zo greep trainer Kootsra  in de 70e minuut  in en haalde hij de licht geblesseerde Jan Pieter Prins uit het veld en bracht Remco van der Kooi voor hem in het veld. Zo mocht  in de 73e minuut SSS’68 een hoekschop nemen die scherp werd voor gebracht waarop Simon van der Weg in de draai de bal zou wegwerken waarbij een speler van SSS’68 zich gewoon liet vallen. Strafschop oordeelde scheidsrechter Visser voor SSS’68 en een gele kaart voor Simon van der Weg en dus met twee maal geel kon vertrekken. Het sloeg nergens op wat deze scheidsrechter allemaal deed. De toegekende strafscop werd gelukkig uitstekend gestopt door keeper Anne Hellinga die daarmee Ternaard  in de wedstrijd hield en daarmee SSS’68 niet dichterbij zag komen. Ternaard met tien man verder dus waarbij trainer Kootsrta ook nog Gosse Reinder Kingma naar de kant haalde en Gerwin Wiersma voor hem in het veld bracht. SSS’68 kreeg hierna nog een paar goede mogelijkheden, maar Ternaard hield stand, want na 90 minuten voetbal floot Scheidsrechter Visser voor de laatste maal en deed Ternaard goed zaken deze middag bij SSS’68. Volgende week is Ternaard vrij.