Na een weken durende voorbereiding startte afgelopen Zaterdag de competitie voor Ternaard in een uitwedstrijd tegen Arum. Ternaard kwam sterk gehavend naar Arum doordat de KNVB had beslist dat de gele kaarten die opgelopen waren in de nacompetitie niet mochten worden verwerkt in de beker.

Zo werd Ternaard nogmaals met de neus op de feiten gedrukt en werd de gehele as van het veld gemist. Dat dit niet op te vangen is werd afgelopen Zaterdag wel duidelijk, ondanks dat de vervangers het niet onverdienstelijk deden

Nadat scheidsrechter Albada had gefloten voor het beginsignaal kwam Ternaard direct in de moeilijkheden. Een bal over rechts werd niet goed ingeschat door de verdediging van Ternaard  en spits Kevin Jaarsma wist na een goede kap beweging het leer achter de uitglijdende doelman Anne Hellinga te werken.1 – 0. Een perfecte start van de thuisclub en Ternaard wist meteen waar het stond en moest in deze begin fase alle zeilen bijzetten om het gat niet groter te laten worden. Na een minuut of vijftien kwam Ternaard wel wat beter in de wedstrijd, een goede pass van gelegenheids laatste man Remco van dwer Kooi op Jacob van der Veen wist Jacob niet te promoveren tot doelpunt. Dit was echter wel een signaal dat er meer te halen was. Zo kwam Ternaard in 19 minuut ook naast Arum door een spervuur aan doelpogingen was het uiteindelijk Danny Post die de trekker over haalde 1 – 1. Na dit doelpunt kabbelde de wedstrijd voort en werd de rust bereikt.

Na de thee werden dezelfde elf spelers de wei ingstuurd door trainer Kootstra. Arum kende met spits Jaarsma toch wel een kwelgeest voor Ternaard en voorstopper Nutte Cuperus had dan ook de handen vol.Bij een hoekschop stond Ternaard niet goed op te letten en mochten er zomaar twee spelers de bal verlengen tot doelpunt 2 – 1. Ternaard kwam zowel voetballend als fysiek  tekort en dat is gezien de jonge leeftijd van het elftal ook niet meer dan logisch. Bij een uitbraak van Arum werd het zelfs 3 – 1. Spits Kevin jaarsma ontsnapte weer aan de verdediging van Ternaard en kon alleen doorgaan op doelman Hellinga. Remco van der Kooi deed nog een verwoede poging om Jaarsma af te stoppen maar deze wist toch tot scoren te komen.Dit was toch een signaal voor trainer Kootstra om de nodige wissels toe te voeren en de gemiddelde leeftijd onder de 20 te brengen. Nadat de zestienjarige Simon Jan Dijkstra het veld inkwam werd Remco van der Kooi doorgeschoven naar het middenveld en werd er 1 op 1 gespeeld. Dit leverde wel de nodige dreiging op en Ternaard kwam ook tot het maken van de 3 – 2. Remco wist met een beheerst schot in de linker hoek te scoren. Hierna probeerde Ternaard nog van alles maar doelpunten leverde dat niet op. Zo begint deze competitie ietwat teleurstellend maar zit er wel potentie in deze ploeg. Volgende week is de derby tegen Holwerd en dit betekend voor Ternaard meteen aanhaken of voorlopig afhaken.