Ternaard heeft zaterdag de topper tegen RZB met 2-0 verloren met name in de tweede helft. De kansen die Ternaard  met name in de eerste helft kreeg, waarbij er prima werd gespeeld door Ternaard , werden niet verzilverd in doelpunten,

waarna  de tweede helft duidelijk voor RZB was dat met inzet en vechtlust Ternaard aftroefde en dus de kop positie  van Ternaard overnam.

Trainer Kootstra begon deze middag op de bank met David de Vries , Andries Vlasman en Gerwin Wiersma. Onder leiding van scheidsrechter Bouw uit Peize was het Ternaard dat onder een stralend zonnetje om half drie mocht aftrappen. De eerste minuten waren voor RZB dat gretig begon aan de wedstrijd en in de 18e minuut het eerste gevaar stichte als de gevaarlijke  Duncan Torrenga over links Nutte Cuperus er uit liep en naar binnen trok en kon uithalen, maar met een prima redding haalde keeper Anne Hellinga de bal uit de korte hoek. Hierna kwam Ternaard beter in de wedstrijd en mocht in de 20e minuut een hoekschop nemen die door Jitze de Beer  goed werd voorgebracht op het hoofd van Simon van der Weg die zijn kopbal op de lat zag belanden. Ternaard begon nu meer druk  uit te oefenen op RZB dat terug moest en in de 27e minuut was het Jan Pieter Prins die met een prachtige pass Jacob van der Veen op links weg stuurde die hierna goed naar binnen kwam en zag dat de keeper van RZB ver zijn doel uit kwam . maar inplaats van een lobje over de keeper heen , schoot hij de bal tegen de keeper op waarna een verdediger van RZB de bal nog kon wegwerken. Dit waren toch goede kansen die meer hadden verdiend. Na 30 minuten voetbal in de eerste helft werd het toch een beetje onvriendelijk op het veld waarbij scheidsrechter Bouw veel toeliet van RZB spelers tegen de spelers van Ternaard die niet werden bestraft. En dat werd hierna wel gedaan in de 32e minuut door scheidsrechter Bouw na een overtreding  van Teake Jan Keegstra op een RZB speler die wel geel kreeg wat ook terecht was. Zo bleef Ternaard het betere van het spel houden en was het in de 41e minuut Danny Post die van ver af mocht uithalen maar zag zijn inzet net voorbij de kruising naast gaan.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat moest toezien hoe RZB gelijk Ternaard onder druk zette en in de 48e minuut al op 1-0 kwam door een klutsgoal. Ternaard was hierna van slag en het was RZB dat Ternaard met veel inzet en wilskracht terug drong. Zo werd het in de 56e minuut bijna 2-0 doordat Duncan Torrenga Jacob van der Veen uitspeelde en daarna de bal scherp voor bracht warbij Wietse Sipma en keeper Anne Hellinga beide geen antwoord haddenj  op de bal van Duncan die nu gelukkig voor Ternaard  voor langs het doel ging en de stand 1-0 bleef. In de 67e minuut wisselde trainer Kootstra Remco van der Kooi en bracht hij David de Vries voor hem in het veld. RZB was in de tweede helft veel feller en Ternaard  was geen schim van de ploeg uit de eerste helft. In de 72e minuut kreeg Ternaard de genade klap als een RZB speler op links de bal goed meenam en daarna naar binnen kwam en de bal terug legde  op zijn medespeler die vrij kon uithalen en de 2-0 aantekende . Bijna werd het ook nog 3-0 als een RZB speler alleen voor keeper Anne Helling opdook maar hij schoot de bal tegen hem op. Zo wisselde trainer Kootstra in de 77e minuut nog Jacob van der Veen en Simon van der Weg en kwamen Andries Vlasman en Gerwin Wiersma voor hen in het veld. Echter de wedstrijd was gespeeld, alleen jammer dat diverse  spelers van RZB steeds demonstratief op het veld gingen liggen wegens vermeende blessures. Gelukkig trapte scheidsrechter Bouw hier niet in en liet doorspelen, waarna scheidsrechter Bouw na 90 minuten voetbal voor het einde floot. Ternaard had het enigzins aan zichzelf te wijten door niet in de eerste helft te scoren, en gezien de tweede helft was het RZB dat met veel inzet en strijdlust Ternaard bestreed, en dus de nieuwe koploper werd. Dinsdagavond speelt Ternaard de uitwedstrijd tegen De Lauwers, de oude ploeg van onze trainer Kootstra.