TERNAARD – Zaterdagmiddag ontving Vv Ternaard op haar sportcomplex “De Buorfinne” Voetbalvereniging Burdaard dat fraai op de 5e plaats stond. Ternaard daarentegen bivakkeert mee onderaan en is het voor Ternaard derhalve belangrijk om de drie punten vandaag thuis te houden. Echter trainer van Gorsel kon ook vandaag wederom niet over een fitte selectie beschikken wegens blessures en was er ook nog eens een selectiespeler een weekend weg. Daarom was het weer puzzelen voor trainer van Gorsel om zo`n sterk mogelijk elftal neer te zetten deze middag.

Onder leiding van scheidsrechter Zijlstra uit Bolsward, was het Ternaard dat om half drie mocht aftrappen met de wedstrijdbal geschonken door auto en motorrijschool van der Veen. Het is gelijk al in de 1ste minuut als Ternaard al op 1-0 komt door een prachtig afstandsschot van Roel Hoekstra die keeper Douwe Boonstra van Burdaard het na kijken gaf. Een mooie op steker voor Ternaard wat de burger moet gaf, want in de 2de minuut is het nu Teake Jan Keegstra die zijn kopbal op de boven lat ziet belanden. Hierna golft het spel op en neer met een iets gevaarlijker Burdaard dat er met veel snelheid uit komt in de 19de minuut waaraan vooraf toch een overtreding werd begaan door een speler van Burdaard, maar scheidsrechter Zijlstra liet door spelen en daarom mag Lennaert Kooistra op links door gaan en daarna de bal diep spelen op zijn medespeler Gerlof Dijkstra die alleen mag door gaan richting keeper Nanning Bulthuis van Ternaard en beheerst de 1-1 inschiet. Zo blijft Burdaard hierna gevaarlijker en wordt het in de 28ste minuut zelfs 1-2 door Lennaert Kooistra die een  fout in de verdediging van Ternaard afstraft. Zo laat Ternaard Burdaard veel te veel voetballen en krijgt het alle ruimte op gevaarlijk te worden en maakt het net voor rust nog 1-3, maar dit doelpunt wordt afgekeurd wegens buitenspel. Rust derhalve 1-2.

Na rust blijft Teake Jan Keegstra achter in de kleedkamer en komt Anne Rienk Sijens voor hem in de ploeg. Zo krijgt Burdaard in de 52ste minuut opnieuw een grote kans als Burdaard speler Wilco van Kammen goed over links op komt en daarna de bal scherp voor brengt op de mee op gekomen Lennaert Kooistra die zo de bal in het lege doel van Ternaard kan schieten, maar gelukkig voor Ternaard mist Kooistra de bal volkomen. Ternaard wil wel, maar het zijn de kleine foutjes die in de ploeg sluipen waarop Burdaard steeds eerder bij de bal ook is en met veel inzet en loopvermogen Ternaard terugdrukt. In de 70ste minuut wisselt trainer van Gorsel Janco Postma en brengt hij Johannes de Groot voor hem in het veld. Het is echter Burdaard dat in de 78ste minuut opnieuw toe slaat als de bal vanaf rechts bij de achterlijn wordt voorgezet en in het centrum de bal door iedereen wordt gemist, is het Lennaert Kooistra die vrij op links mag uithalen en de 1-3 scoort. In de 81de minuut komt ook nog Gosse Reinder Kingma in het veld voor Ronald Post, maar ook Gosse Reinder kan aan de stand niets meer veranderen, en zo verliest Ternaard opnieuw en blijft het mee onderaan staan. Volgende week wacht de uit wedstrijd tegen VIOD en laten we hopen dat dan de drie punten mee naar Ternaard gaan.

Auteur: Redactie RTV NOF/Bote Sape Schoorstra