Het is vv Ternaard weer niet gelukt om de streek derby winnend af te sluiten afgelopen zaterdag tegen Holwerd. Dat Ternaard wat goed te maken had na de zeperd die men opliep in de uitwedstrijd tegen Holwerd  mocht een ieder duidelijk zijn.

Dat het er in zat wist ook een ieder, maar dat de praktijk weerbarstig is bleek ook afgelopen zaterdag weer het geval te zijn. Ternaard begon goed aan de wedstrijd en Holwerd zijn tactiek was al snel duidelijk, counteren via de lange ballen op Egbert Dijkstra die moest zorgen  voor de doorvoer naar medespits Jelle Soepboer.

Ternaard had via Jacob van der Veen na een minuut spelen al op voorsprong kunnen komen, maar zijn schot miste de juiste richting. Ook Danny Post zijn  schot werd na tien minuten te hebben gespeeld gekeerd door doelman Sybren Dol. Dat Ternaard toch op voorsprong kwam lag geheel in de lijn van de wedstrijd, het was uiteindelijk Remco van der Kooi die goed wist af te ronden na een mooie combinatie met Simon van der Weg als aangever, 1-0. Een ieder die Ternaard een warm hart toedraagt ging er eens goed voor staan en het was wachten op het uitbreiden van de score. Toch bleef het opletten voor Ternaarder verdediging. In de 30ste minuut van de wedstrijd gaf de goed leidende scheidsrechter een vrije trap aan Holwerd. De muur werd opgesteld en keeper Anne Hellinga dacht dat het afgegeven schot van Erik Bakker naast zou gaan. Dit bleek niet de waarheid te zijn, want zijn schot verdween achter de doelman in het net, 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard en het spelbeeld bleef hetzelfde, een aandringend Ternaard en een afwachtend Holwerd. Trainer Kootstra wisselde in de 60ste minuut Jacob van der Veen en voor hem in het veld kwam David de Vries. Dit hield in dat Danny Post van rechts naar links ging en dit had resultaat, Danny ging in de 66st minuut goed door over links en werd op volle snelheid  in het zestienmeter gebied aan getikt. Penalty was het terechte oordeel van  de scheidsrechter. Gosse Reinder Kingma wist wel raad  met deze kans  en tekende voor de 2-1. Opnieuw een voorsprong voor Ternaard, maar ook nu wist men niet heel lang van deze voorsprong te genieten. Holwerd mocht in de 70ste minuut vanaf links een vrije trap nemen, die goed werd verlengt door  Egbert Dijkstra, 2-2. Voor Ternaard betekende dit een grote domper, want men moest de leiding in de competitie afstaan aan Roor Zwart Baflo. Komende dinsdag wacht de thuiswedstrijd tegen ZEC en zaterdag  is het dan tijd voor de absolute topper in deze klasse uit tegen Baflo. Het kan zomaar zijn dat dit de beslissing oplevert in de competitie