Zaterdagmiddag ondernam de selectie van Ternaard de verre reis naar het Groningse Zandeweer waar het tegen de plaatselijke trots ZEC moest aantreden. Voor beide ploegen de eerste maal in de clubhistorie en tevens de eerste competitie wedstrijd van dit seizoen dat men tegenover elkaar stond.

Trainer Kootstra kon ook deze middag niet beschikken over de geblesseerde Roel Hoekstra en miste tevens keeper Anne Hellinga, weekendje weg. Gelukkig was oud doelman Bert Bakker bereid om deze middag het doel te verdedigen. Op de bank begon trainer Kootstraj met David de Vries, Andries Vlasman.Gerwin Wiersma en res. keeper Siebe Visser.

Onder leiding van scheidsrechter Haan uit Zuidhorn en in een stralend voorjaarszonnetje, was het Zandeweer dat mocht aftrappen. Er waren nog geen 2 minuten gespeeld, of de bal lag al in het Zandeweer doel als Wietse Sipma prima Danny Post over de rechter flank wegstuurde en daarna naar binnen kwam en met een hard droog schot de keeper van Zandeweer het nakijken gaf en zo Ternaard al vroeg in de wedstrijd op 0-1 bracht. In de 12e minuut was het opnieuw raak als Simon van der Weg Danny Post weg stuurde en hierna kon uithalen en opnieuw de keeper van Zandeweer kansloos liet en de 0-2 op het scorebord zette voor Ternaard. Ternaard kon naar hartelust combineren en zette Zandeweer vast op eigen helft dat een enkele keer over de helft van Ternaard kwam. Zo werd het in de 16e minuut al 0-3 door Jan Pieter Prins die uit de kluts de bal in het Zandeweer doel schoot. Zo kreeg deze middag doelman Bert Bakker een rustige middag. maar moest hij wel toezien hoe in de 24e minuut Zandeweer een strafschop mocht nemen doordat een verdediger van Ternaard ongelukkigerwijs de bal tegen zijn arm kreeg.. De strafschop gegeven door scheidsrechter Haan werd nog bijna gestopt door keeper Bert Bakker, ingeschoten door Zandeweer speler Arjan Krol en bracht zo Zandeweer op 1-3. Hierna werd de wedstrijd er niet beter op en ging er nog wat mis en liet Ternaard vele kansen liggen. Om tactische redenen wisselde trainer Kootstra daarna Simon van der Weg en bracht David de Vries voor hem in het veld. Nog amper koud in het veld. was het David de Vries die uit een voorzet van Jacob van der Veen de 1-4 inschoot. Dit werd tevens ook de ruststand.

Na rust geen wijzigingen bij Ternaard dat op jacht ging naar een grotere score en snel de 1-5 moest maken. Dat werd dan in de 50e minuut als Ternaard er snel uitkwam en Gosse Reinder Kingma er alleen van door kon gaan richting doelman van Zandeweer die goed zijn doel uitkwam maar Gosse zag dat David de Vires goed mee op was gekomen en hem de bal toespeelde waarna David  de bal terug legde op Remco van der Kooi die simpel de 1-5 kon binnen schieten. Zandeweer protesteeerde voor buitenspel, maar scheidsrechter Haan stond er dicht op en kende de goal toe. Zo werd in de 61e minuut Remco van der Kooi naar de kant gehaald en kwam Andries Vlasman voor hem in het veld. In de 65e minuut werd het zowaar  1-6 door Jacob van der Veen die vanaf links goed naar binnen kwam en met een hard droog schot de bal in de verste hoek van het Zandeweer doel jaagde. Hierna kwam er een wat mindere periode en ging er nogal wat mis bij Ternaard dat echter wel bleef jagen op een grotere score.Zo werd het in de 73e minuut wel 1-7 als Jacob van der Veen met een prachtige diepte pass Gosse Reinder Kingma weg stuurde die alleen op de keeper van Zandeweer af kon gaan en daarna beheerst de 1-7 inschoot. In de 77e minuut een niet te missen kans vvor Gosse Reinder als hij vrij voor een leeg doel toch nog de bal over het Zandeweer doel wist te schieten. Hoe kreeg hij het voor elkaar. Toch in de 82e minuut was het Gosse Reinder Kingma die uit een strafschop de 1-8 inschoot en zo Ternaard toch nog een dikke overwinning behaalde op een zwak Zandeweer. Waarna na 90 minuten voetbal scheidsrechter Haan voor het einde floot en Ternaard deed wat het moest doen, en dat was winnen. Dinsdag avond wordt de inhaal wedstrijd gespeeld tegen VVSV 09 in Ulrum.