Doordat het veld in Ternaard niet bespeelbaar was, werd er voor de tweede keer uitgeweken naar het kunstgrasveld van D.T.D. te Jelsum, waar neen oefenwedstrijd tegen 4e klasser A.S.C. uit Augustinusga werd gespeeld. Voor Ternaard begint de competitie volgende week pas met een uitwedstrijd tegen Ouwe Syl.

Onder leiding van scheidsrechter van der Bij uit Leeuwarden, was het om 14.00 uur A.S.C. dat mocht aftrappen. Na aftastend begin, is er in de 3e minuut al een grote kans voor Ternaard als keeper Bert Bakker een verre uittrap geeft waarbij de bal over een verdediger van A.S.C. stuit en Gosse reinder Kingma alleen richting keeper A.S.C. kan gaan, maar zijn schot gaat hoog over. In de 6e minuut opnieuw een grote kans als Gosse Reinder prima Jacob van der Veen aanspeelt die helemaal vrij kan uithalen, maar zijn schot gaat naast het doel van A.S.C. Zo krijgt Ternaard opnieuw vele kansen net als eerder gespeelde oefenwedstrijden, maar staat het vizier nog niet op scherp. In de 16e minuut een prachtig opgezette aanval over vele schijven, wanneer Gosse Reinder Wietse Sipma wegstuurt die alleen voor de keeper van A.S.C. verschijnt, maar Wietse schiet de bal tegen de keeper van A.S.C. op, waarna de bal omhoog springt en bijna de bal in eigen doel springt van A.S.C. waarop een verdediger van A.S.C. nog net de bal van de doellijn kan halen. Zo krijgt Ternaard kans na kans zo ook in de 22e minuut als Hendrik Talsma prima Gosse Reinder aan speelt die een één tweetje met Wietse Sipma aangaat en mag uithalen, maar nu verdwijnt de bal net over het doel van A.S.C..Pas in de 26e minuut de eerste aanval van A.S.C. dat een hoekschop oplevertr en gevaarlijk voor wordt gebracht waarbij Janco Postma moet ingrijpen om de bal net voor de doellijn weg te halen. In de 34e minuut krijgt ASC nog twee goede kansen en is het eerst de spits  die alleen voor keeper Bert Bakker vrij kan inschhieten maar met een geweldige reflex haalt Bert de bal uit zijn doel en daarna is het een speler van A.S.C. die vrij kan inschieten. maar is het Anton Keegstra die redding brengt op de doelllijn. In de 43e minuut is het opnieuw Ternaard dat twee goede kansen krijgt. Eerst is het Jitse de Beer die uit een mooie aanval zijn schot op de kruising ziet belanden, en daarna is het Hendrik Talsma nog die alleen voor de keeper van A.S.C. de bal tegen hem opschiet. Zo gaan we de rust in met een beter Ternaard en met een 0 – 0 stand.

Na rust komen Arnold Kingma en Jelle Soepboer in het veld voor Wietse Sipma en Martinus Hannema. A.S.C. toont nu iets meer aanvalskracht en komt er een paar keer goed uit zo ook in de 58e minuut als de spitrs alleen voor keeper Bert Bakker verschijnt maar de bal tegen hem opschiet. Ternaard begint slordig te spelen  maar herpakt zich prima en komt zelfs in de 62e minuut op voorsprong als een goed opgezette aanval wordt afgerond door Jitse de Beer die net van buiten de zestien met een hard schot de 1 – 0 maakt. In de 65e minuut verlaat de prima spelende Hendrik Talsma het veld en komt Wietse Sipma weer terug in het veld. Zo mag in de 80e minuut dan ook nog Wietse Sipma scoren door enkele verdedigers van ASC te verschalken en met een simpel tikje de 2 – 0 maken. Na 90 minuten voetbal op het prachtige kunstgrasveld van D.T.D. fluit hierna scheidsrechter van der Bij voor de laatste maal en behaalde Teernaard zijn derde overwinning.Ternaard lijkt klaar te zijn voor de tweede helft van de competitie.Zoals gezegt volgende week de uitwedstrijd tegen Ouwe Syl.